frallorna

Direktlänk till inlägg 9 januari 2023

Några dagar...

Av Lena - 9 januari 2023 17:44


Ja så har några dagar gått med frånvaro från Bloggen, här i lördags & massa snö hade kommit & den hemska isen ett minne blott...



... mötte son & barnbarn som nyss plogat av vår gård  en liten swich bara för att & tack för hjälpen ...



... -hejdå & så gick Malte & jag vidare...



... en lov & tog samma väg tillbaka, då var vi ganska avkylda  


      Ja så har jag bakat till mina bevingade i massor, mycket fett frön & diverse gott, taxamma att bjuda kan man lätt säga, sitter å väntar så jag måste dela på dom med gaffel så dom svalnar



Söndag & söner med de fina sina förutom F som fått ont i halsen kom & gratulerade sin gamla mor/farmor/svärmor, vi bjöd på smörgåsar av alla de slag & kladdkaka & munkar till efterätt...



... men hallå! vad fick jag jo biljett till Dalhalla i sommar för att se Johan Glans! alltså huuuuur kul! & skam på torra land, jag har aldrig vart i Dalhalla fast man bor så nära, men nu ska det bli av! & inte nog med det, sönerna med de sina följer åxå med  alltså dubbel glädje  dock inte Sam, han lixom Malte får vi akordera in någonstans   & kul att vi alla delar samma humor   & tänker att om? den dagen är varm & fin, ska vi innan picknicka i Rättvik vid hamnen... så jag ber redan nu om bästa vädret till VärdeGudarna  smart va!!  


Allt det fina låg i en sametsgrön ask, så läcker bara den! & sockor & nattlinnen som är det bästa som finns, mitt klädesplagg i nästan vått & torrt  & lite Marianne  


 


Igår kvällst


Nu väntar jobb igen, blev ett långt uppehåll


Nu har vi sådär hemsk ishalka igen, regn & fy fy fy...broddad är jag men allt kan hända ändå...


        Kram på er därute    & halka inte   


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

10 januari 2023 15:55

Så roligt att komma till Dalhalla Då har du verkligen något att se fram emot. Ser att ni också fått snö men inte lika mycket som här. Det börjar bli för jävligt nu och jag skottar och kroppen värker och det blir högre och högre kanter som man ska lyfta den blöta snön över

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

13 januari 2023 14:48

Hej!
Ja vi har både fått snö & tö & slask & ishalka & den är då inte att leka med, det värsta av allt om jag får säga, men förstår dej fullt! stackare för att skotta dom volymerna… & den där förbaskade Eulalia buuuu på dej :( fniss…
Varm kram * hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards