frallorna

Direktlänk till inlägg 3 januari 2023

Dagar som gått...

Av Lena - 3 januari 2023 21:25


Nyår i år blev med sönerna m familjer, vi tog lite knytis & det blev en makalös buffé...



... Malte var såklart med & Sam bjöd på mat & godis  



... han blev även Nyårs "pimpad"   


 


... sonhustrun J hade gjort en så kul frågesport mer kuliga priser  



... en till favorit är denna son  


Det blev några sådana fräsisar &...



... & långa Tomtebloss!!




... huuuuur kul & vackert! 


Malte är ju så döv, så trots många smällare så hörde han inte & var kolugn, så skönt  Vi stod ute säkert en timme & tills kl 11.30, då åkte vi hem trots att vi bor 30 meter ifrån varandra, men så halt så det gick inte att gå... 


En underbar kväll & hemma vid 12 slaget, då brakade det loss inne i stan, ett skådespel som alltid, men Gud hjälpe alla skotträdda vovvar, hästar osv... 

 


En vacker eftermiddag & Gråsparvarna sjunger som dom gör var dag, det är så vackert & svårt att beskriva, en skönsång av Guds nåde...   



En vacker eftermiddag & kall i ... & halka så jag har inte kunnat gå ute alls, så halt så stora snöplogstraktorn bara kanade fram fast hjulen rullade bakåt... höll på att ramma våra soptunnor & mina brodd på stövlarna tog inte, stehård is



Igår & jag tog mej ut till bilen, precis vid bildörren ramlade jag nästan, han ta i mej i dörren... sonen brevid har halkat & slagit i armen & sonhustrun handen... men vi tog oss till min faster & man i alla fall som flyttat till ett mindre hus i en del av stan, såååå mysigt! dom håller på att renovera...



... & jag sa direkt till faster, att -denna tapet tänker du väl spara?? sååå retro & härlig tycker jag & det skulle hon & tyckte detsamma, däremot har jag aldrig lagt märke till denna byrå? hur nu det kan komma sej?? blind i alla år?  hur som, hon drog ut en...



... låda & där hade hon skrivit detta, vilket minne om är kusligt... & en i hennes närhet sa till faster -att en gång kommer Selma (som var från Lima) visa sej för dej... men ännu har hon inte dykit upp... 



I natt som var 



I morse & Ungen hade inte tid att gå ut förens eftermiddagen, så intresant att kolla på alla hundra fåglar... 



... idag, jag har en salig blandning av så många sorters fåglar & en ensam Kåltrast, jag bjuder honom på torkad frukt, äpplen & alla frön, nötter & så & just Talgoxen älskar verkligen äpplen, jag får dom lite skrumpna men ändå goda från mamma som har hela boden full, skator & Kajor lite mer av bröd i fett... men så har vi Råttan! men kära älskade vän, hon har gjort ett till bo i stubben & får massor av valnötter & ost & så & hon är ytterst vaksam, bra de för korrar & skatorna, men lassar in så boet torde vara stort  


Ja ja... dessa fåglar & djur... -Vad har vi annars gjort på ledigheten? jo gubben drunknade i alla sina intresanta & roliga Dokumnentärer & filmer & annat på tv & jag satt här i köket, timme efter timme & bara njöt av dom alla vid maten, har kikaren alltid i beredskap... men emellanåt fixade vi kaffe & värmer lite mat, den som spar (i frysen) han har  ja ja säjä då dä...


 


Bar in Ungen nu på kvällen, & han var nöjd med det, attans kallt & sprang direkt till golvsängen vid elemäntet & värmde upp sej  


Nyss sett en dokumnentär, heeeelt fantastisk den heter Man ska leva tills man dör, Svensk dokumentär från 2022 om Äldreboendet i Kyrkbyn... vackert gripande rörande...


En annan Dokumentär jag åxå sett & där blev jag så tagen -Dox Elvis Platon& Belfast Irländsk dokumentär från 2021, Jag visste faktiskt inte att det fanns bara "pojk skolor" så nära... sådana öden, så mina tårar rann... väl värd att se 


Det braiga med svt är att allt finns på playen


Nåja, i morrn fyller min fina systerdotter år! på min födelsedag! ha ha ha nejdå, den är våran  


Akta ben & allt, halka inte för de gör så skitont!  


Minus 12 nu, & ser jag på nästa veckas väder ska vi får ÅSKA på tisd onsd & torsdag... man kan ju undra om det blir så???...


                 Vrm kram  


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards