frallorna

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2022

Lite sorgsamt & blåbär...

Av Lena - 17 augusti 2022 19:02


Hoppsan vilket skådespel gårkvällens åskoväder bjöd på



... & jag tycker Tommy Körberg är så fantastisk bra, därför kollade jag på honom, sista Allsången, har inte sett något avsnitt rakt igenom, & har man sett Allsången eller Lotta på Liseberg har man ju verkligen sett mestadels repris på artister, men abslout underhållande för en del 



Min fina vän Mona & jag for till skogen för att plocka blåbär & dom fanns i MASSOR! stora & mogna & söta & goda  ...



... jobbar nattskift så jag nöjde mej med knappt 7 liter, Mona nästan 11 l & vi ska såklart dit igen, för det fanns massor, härligt!  Vi fikar alltid vid ett älgpass som finns där, vi satt & poff! brast bänken, 4 små träd ihopsatta & jag for som en projektil bakåt & hamnade mjukt långt ner i mossan & Skvattram, kompisen hann resa sej innan jag for, vi skrattade så så vi kved & jag låg där som en häffaklump bland spindlar... ja ja säjä då dä  



Igår i regnet tog jag in Ungens mjuka bädd, glömde lägga ut den på förmiddagen, fick till en söt bild när jag kom hem från skogen  


 


Det här är Maltes syster, som nu har somnat in, lilla söta Märta Maräng  


& som var C.I.B, Nordisk CH, SE, NO, CH, DK, FI CH! DK W-13 NO W-13 SE-VW-19

Lufsenburgs My Little Friens "Märta"


Märta som hamnade vid fina Magnus    där hon bott i en fantastisk familj full av hundar, stora landsköldpaddor, höns, kaniner & hästar, kärlek i överflöd & ja -hon hade det bästa liv-   


Nu får du leva loppan med dina vänner som gått före, springa & leka, i Landet bortom detta       


                          ----------------------------------


Nu är det bara Malte som lever av alla 6 syskon, & han mår bra om än åldern tar ut sin rätt, hör lite dåligt & diskarna får honom att sjunka i baken om han stått en stund, men äter medicin, får akupungtur, lite tröttare & mår bra & såklart i samråd med hans bästa veterinär  



 

Yster efter att jag kom hem från skogen, hade sprunit ett tag innan jag kom på att filma, full fart    


Nu väntar nattjobb & mer blåbärsplockning när jag vaknar, men inga 10 liter, oavsett hur mycket det finns, rensar med galler & är ytterst petig, det tar sin tid, har en sån suverän rensare man sätter på damsugaren, den är super till lingonen men blåbär rensar jag helst manuellt  


                     Kram kram  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Av Lena - Lördag 30 mars 22:23

       Ungen min Ungen ❤️ idag ville du ut igen, travade fram till solen, tvättade dej, spanade & la sej & njöt av den värmande solen ❤️ men tyvärr inte riktig pigg ännu 😢         Mammas mat + mer än dett...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards