frallorna

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2022

Hej!...

Av Lena - 4 augusti 2022 21:25


(än värre än detta i början)


I förrgår morron blev ett infernaliskt kraffsande i vardagsrummet där Malte sov, jag i köket med Ungen & grind emellan, måste alternera mellan dom båda då Malte inte gillar missar, lätet & lite hyper lät som när Märta fick sina uppsvällda ansikten... upp & -jo visst Maltes öga var helt igensvullet & han var påverkad, endera av klåda eller att det gjorde ont, kanske stucken av en geting? lite rött under ögat, har ju dörren öppen ut hela dagarna... men som den härdade mamma i det fallet jag är i den saken förblev jag kolugn, dubbel dos cortison & smärtstillande (medeciner han äter i vanliga fall) ...



... så stod det inte på förens han lugnade sej & somnade & sov i 2 timmar under bordet



Trött hela dagen, förstår ju att det tog på krafterna, så vi tog det såklart lungt



Detta som jag skärmdumpat från 2010 på Bloggen gjorde mej rörd... & en tår i ögat... Petrus död i unga år rör mej fortfarande till tårar... han var så unik i sin kärlek till allt levande, från minsta mus till stora kor, allt ville han krama   


Men kärleken till alla våra är densamma, fast deras personligheter skiljer sej, men var & en är lika fantastiska & unika fast på olika vis   



Igår vaccinerade sej ena sonens familj med spruta 2 mot TBC, vi har haft många fall av hjärnhinneinflamation bara 2 mil bort i en by pga fästingbett, riktigt obehagligt, & vem har sagt att inte det kan spridas åxå hit med tex skogens djur... jag har tjatat lite & i år blev det av, den minst rädda för sprutan var Sam! ha ha... & igår efter gjorde han denna tårta & bjöd på, en TBE tårta & inom 1-2 veckor har dom 3 fullt skydd & sedan påfyllnad till våren & glesare efter det. Gubben & jag började våra vaccinationer för många år sedan.



Har massor av hallon, men inte plockat av på ett tag, bara för husbehov & frukost   skärp dej & plocka mer & frys! (säger jag till mej själv   )



Jobbat 2 nätter, igång igen efter lång ledighet, men ack så svårt att sova när jag kom hem, där var jag inte igång minsan  & i morse var det punka på ett däck, satte mej i & det knakade & stuttade så jag fick lov att stanna efter 30 meter, punka... ringde älsklingen som kom från jobbet, körde hem mej & lade i det som behövdes för att hämta den senare efter hans jobb, uch så tafatt jag blivit med en bilmekaniker till man, jag kan knappt ens tanka bilen, på riktigt  å andra sidan lagar jag mat ha ha & det kan INTE han!  



Lite speedad efter morronens bilbök så gick Malte & jag en promenad innan John Blund. Somnade & vaknade efter 1.5 timme, kände mej pigg, men efter klockan var det fel, gick inte att somna om så jag gick ut på altanen & himlasängen & myste med...



... Ungen, men inte heller där lyckades jag somna om...



... så med bara 5 timmars sömn på 2 dygn fick jag lov att tacka nej till ett tredje nattskift, & det var tur, för nu på eftermiddagen har jag vart heeelt borta... & nu i skrivandes tid kl är 21.57 är jag mosigare än mosigast, men jobbnätterna var såååå givane & fantastiska med fina & rörande & långa samtal med några av dom boende, berörde mitt hjärta så djupt   


Åskan visslade med sitt syrenljud för någon timme sedan, men sedan vek den av söderut, så kvalmigt & varmt, igår kväll & natt kändes det "tropiskt"   


John kommer strax känner jag & det ska bli skönt


                Varm kram till dej som kikar in här   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards