frallorna

Direktlänk till inlägg 11 juli 2022

Måndag...

Av Lena - 11 juli 2022 20:49


I fredas packade vi i vårt *Rullhus* & for till Gysinge för lite miljöombyte...



... så otrolig vackert där, & där är så lungt & skönt & mjukt gräs att gå på för Malte...



 






... som var yster & glad & sprang mest hela tiden & fick blöta sej en gång, för värmen var på & inget regn kom


 


Det har aldrig blivit av att titta in i Gysinges Brandbils museum, men nu så blev det de & Malte fick vara med, ett fantastiskt ställe tyckte även han då det var sååå svalt & skönt därinna, otroligt stort, större än vi någonsin trott. Fick en spännande guidning av farbrorn & entasuest som fanns på plats , berättelsen om denna & 2 till brandbilars historia & hur det gick till vid bränder i tex Stockholm, om tex hästarna som drog denna stora, dom stod i sina boxar men när sirenen ljöd åkte boxdörrarna upp & hästarna sprang rakt över gårdsplanen direkt till denna vagn & ställde sej! dressera kunde man även på den tiden 



För en mekaniker var detta rena gräddhyllan  kolla motorer & så...



... ja Malte tyckte åxå om en del bilar & ville in 


När vi gick därifrån på grusvägen -vad skådar mitt högra öga? jo en Huggorm nästan mitt på vägen... gubben tog Malte & jag skulle försöka fösa den åt sidan, men han bara höjde huvudet & gapade... kolsvart med den vackraste zic zac randning, medelstor, en bil kom & jag ställde mej mitt i vägen & började med någon slags charad ha ha ha & stoppa halva vägen, gestikulerade & vevade med armarna men & fick den att nästan sakta köra ner i diket & ögonen rakt fram, tror inte han såg ormen  ja vad skulle jag nu göra, ville inte buffa på den med skorna -är den snabb & blir grinig? men hittade en pinne på 50 cm med en böj & försökte ta den på den, den protesterade inte med kroppen men öppnade munnen & höjde huvudet, fick trixa lite innan jag fick upp den & snabbt bar den till kanten & åkern med högt gräs, då for den snabbt som ögat iväg! & där stod jag & hade glömt att fota, vilket kort jag kunnat få... fast så tänkte jag inte då, hade bara brottom att få den av vägen innan nästa bil kom...   & just här är den försvunnen, trodde stjärten skulle synas men icke sa Nicke   


Den såg alldelens glänsande & sidenmjuk ut  nej inte var jag rädd men tur att inte Malte trampade på den



En vacker kväll...



... Malte sov skönt både mellan oss & i fotändan, bäddade på sitt vis, älsklingen 



Ja så på lördagseftermiddagen kom så äntligen Maltes recept på rätt antibiotika för hans djupgående hårsäcksinflamation, fanns knappt att hitta varken i Gävle eller dalarna, men Hemlingsbys Hjärtat Apotek hade den, sån tur att vi var i närheten då Väntat länge nog nu & efterssom han kan bli orolig i magen så åkte vi hem på söndagen när vi hämtat ut medecinen, jag behövde något stärkande, hade en sån liten vinflaska & tog fram min choklad jag fått... blev inte lugn av vinet som var surt & äckligt  & odrickbart men chokladen var god  



Stannade till vid Högbro bruk på hemvägen, hört så mycket bra om den platsen, vi gick en promenad, jo fint var det, & mycket att göra särskilt för barn & fint bad å så, men nej för oss är Gysinge modellen  skönt då vet vi det nu. 



Sonen som bor bredvid har pysslat om Ungen, skickade bilder & film, skönt för mamma hjärtat, & jag somnade med honom på altanen inatt, & det var INTE varmt, men tjockt täcke & filtar så låg han faktiskt under täcket med mej, kärleksfulla underbara katt  mot morronen kom dock solen lite & började värma upp & han somnade som en stock på filten...



... hans tassar sprang & små läten, djupt i drömmarnas värld 



Idag har det vart skön värme, lagomt lixom, tog en promenad vid flygfältet, vi stod här i skuggan en stund innan & väntade in ett moln som strax skulle skymma solen...



... & när den kom gick vi rundan, Malte tröttnade på oss när vi ville se några mindre plan åka iväg... 



Bye bye vart du nu skulle? eller så bara övningskörde dom



Hela vackra åkern/ängen var ju helt nerklippt då det var Flygfest här, den som är så vacker & blomsterik, men på sidorna var horder av blommor i alla fall


2 dagar borta kändes nästan som en vecka, hur är det möjligt att vi båda känner så? så nu är vi nöjda & gubben ska byta kamrem innan nästa tur, när den nu blir


I morrn uppemot 26-28 grader, vi klagar inte har ju fläkt & svalt inne & altanen i norrläge & dom vackra solnedgångarna, det är verkligen toppen om somrarna


                   Kram kram     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards