frallorna

Direktlänk till inlägg 17 januari 2022

Julen på väg bort...

Av Lena - 17 januari 2022 17:41

Ungen håller på att "trampa" då mår han som allra bäst & som den Prins han är 



Ljuvliga gullunge  



Vi har inte gjort nått idag, ingen promenad mer än till påstlådan, bara varit på gården & det räcker gott, för inatt kom 2 cm snö på isen så nu ser man den inte ens  han har druttat på rumpan bara av att gå på gården, snorhalt överallt & trots att jag har brodd har inte han det & att sträcka sej är inte skönt för någon av oss



Gjort en såååå god gryta på potatis & morötter, vitlök, buljongkrydda, ramslök, små tomater, purjolök, vitlök & chili, soja, ananas i spad & mixade ihop kikärtor med Thaini & rörde ner som redning allt *alá eko* & alltså -gånger som dessa när jag lyckades på detta vis önskade jag jag hade ett recept tills nästa gång...  men recept vet jag knapt ens vad det är, utan jag är en Kajsa varg -tager vad jag haver-   denna hade lätt kunnat platsa på en Nobelmiddag som förätt? dock inte i en matlåda   tur jag gjorde en stooor sats så den räcker ett tag  Ja å så har jag ju inget smaksinne mer än det tungan kan känna, men gubben höll med! å andra sidan gör han det om det så vore bränd gröt...  



Börjat städa ut Julen, tallen är ute, den hade lixom torkat & barr tamlade av, tur det var just en tall för dom barren är åtminstonde stora, blev så stort & oj vilken plats det blev där nu, & hallbyrån har jag tagit av den finaste julduken & lite nya dukar på & som jag är "lager på lager"  


 


Men se här vad min fina kompis kom hit med igår   en försenad födelsedagsprecent, detta hade hon plockat ihop på Indiska! halsbandet sååå vackert & det andra, inte en prickig kjol utan byxor! men slå mej i baken så glad jag blev!   Tack finaste Mona & ja till dej åxå Johan!!  


Idag har jag covid testat mej via jobbet då det är covid på flera avdelningar, jobbar inatt då jag ju inte har någon symtom & svar i morrn


                                   Kram på er  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards