frallorna

Direktlänk till inlägg 5 januari 2022

Afton...

Av Lena - 5 januari 2022 19:01


Sam kom hit på söndag kväll för att sova över, han fick valet av att vara hos oss eller gå till fritis? för honom fanns inget val han roppade farmor & farfaaaar! 



Sam letade på en radiostyrdbil & satte i nya batterier & körde på & Malte var förundrad...



... Malte älskar verkligen Sam, går som en skugga dit han går  



... köra överallt kan den åxå elller med hjälp  



Vid 14 på måndag skulle Malte få en promenad & vi följde med sam hem ca 50 meter  


 


Vi gick sedan in mot skogen, 2 hästar gick förbi oss... 



... han följde dom länge med blicken, vi gick en bit på skoterspåret... men nej han gillade inte tanken på att gå längre än en liten bit, vände & då blev det full rulle på honom minsan! 


 


En morron med Ungen som ligger på mej...



... han är osianer av kärlek  



Igår när jag satte mej i bilen på förmiddagen kom en stor flock fåglar! är detta Sidensvansar?? dom kastade sej på det av rönnbären som fanns kvar  



Ja så gick jag en promenad med...




... Mille! länge sedan nu, ni skulle sett lyckan när jag öppnade dörren! såååå mycket kärlek  & när vi gick i ett skoterspå så fick han bullefnatt! alltså dom fnatten kan bara bullar göra tror jag, gösses & en kvinna stod en bit bort & skrattade, jag med   dom snurrar i hundrasjuttio & hoppar & far  


Ja så har jag fyllt år, inga jämna år, bjöd gubben på det jag tycker var så gott, varma pankakor med här vaniljvissp & min kokta lingonsylt, just grädde & lingonsylt fick vi barnbarn hos mormor & morfar  numer kan  eller vill jag ju inte äta vare sej pankakor eller grädde  


Sedan kom grannsonen med fam hit en snabbis i igår med finaste precenter         fantastisk skål, med Mariannekarameller, ljus i en så fin ljustake, mjukaste vinröda pläd & 2 påslakan!! alltså sååå fina & kommer verkligen matcha vardagsrummets golvsäng  



Ja så var det nattjobb som väntade,  där Freja bor, en stor jäsp & hon somnade om, tänk hon har ett megastort boende & folk runt sej alltid & så många sköna sovplatser & om nätterna är hon oftast med oss i sofforna & går med oss runtom, & nu är det nog klarlagt att när jag kommer kommer hon springandes & jamar, hon har lärt sej att jag har gott godis   vi är några som har godis med till henne & jag lämnar alltid kvar lite så andra kan ge henne


Nu tror jag faktiskt vi ska se på Stjärnorna på Slottet som vi missade då det gick, inget annat särskilt på tv att se på...


Det snöade massor inatt på isen som låg, än mer livsfarligt ute, det blåser enormt nu, blåsten kom väldigt plötsligt för en liten stund sedan & till sina minus 6 är det gott att vara inne, nyss ätit föresten, gjorde räkmacka till gubben & till mej fixade jag   :kokt potatis med kantarellstuvning på havregrädde & gröna ärtor + lingonsylt, så vansinningt gott! som den finaste Nobellmiddag minsan!  


                         Kram & Trettonhelg   

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 januari 2022 11:06

Ser att du har en likadan symaskin som min. Jag använde den härom dagen när jag sydde ihop en söm på min sidenmorgonrock från Kina.
Här är 30 grader kallt och katten vill inte gå ut och inte jag heller. Som tur är så fyllde Sonen min förstukvist med ved så jag behöver inte gå ut åtminstone inte idag.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

14 januari 2022 21:44

En sån trampmaskin? ja denna går galant att sy på skulle jag tro, köpt för 2 somrar sedan för 100 kr på en Lions Loppis, någon i Fredriksberg har ägt den, ett kvitto fanns med i lådan & instruktionsboken = vördnad *hjärta*
Uch ja, eländiga kyla, men snart kommer något värmande hi hi hmmm ;) vi har inte haft er kyla & glada för det

Varm stor kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards