frallorna

Direktlänk till inlägg 28 november 2021

Hej å hå...

Av Lena - 28 november 2021 22:18


Igår for vi till syster med familj för fika å så, hon har sån härlig inredningsmak så jag vet inte vad, som att komma hem till en mormor  gamla ting som smyckar hela huset  





En söt Munkhylla 



En hylla med lite av varje



Finaste ljusgran ever, köpt på Rusa för flera år sedan & jag letar vidare på Loppisar, kanske jag någon gång hittar en...



Inatt drömde jag om min Dalahäst & såklart ska han min finste häst som jag fick av släkten när jag fyllde 50 stå just där! har vart så rädd att hundrana skulle bita i den, vilket dom aldrig skulle gjort då dom aldrig bitit i något! bara Märta som kunde busa lite   den har blivit stående länge i ett rum där han inte synts. Nu ska även min blå   in från altanen som jag åxå fick när jag fyllde 50 av mina fina vän Mona med man -stå ute å frysa & den röda bortglömd, va är det för dumheter?  dom röda mindre är nog båda 100 år & arv efter älsklingens fars släkt


 


Den här är åxå en 50 års precent, Gustafshästen som min vän lät tillvärka, förlagan fanns redan, där hon lekte som barn 5 byar & 3 km bort från oss  hon älskade den så, så när hon blev vuxen blev några tillverkade, det fanns sto, hingst & föl, denna jag fick är ett sto  tyvärr finns hon inte längre, somnade in allt för tidigt för 4 år sedan, så saknad... & lyckliga dom som hann köpa sej en häst     Hon flyttade till Gustafs en liten bit bort, därav namnet





Saknar dej...



... & din älskade älskade vovve saknade dej & hade så svårt så svårt att förstå... men husse & han kämpade med saknaden & sorgen & idag mår dom bra    


 


Lagt på mormors gamla retro julduk på hallbyrån, en stjärna & mina fina grisar, några små tomtar... 



... & bytt ut kökstjärnan till en så läcker i vitt & silver, fast den gör sej inte på kortet, men nöjd blev jag!  uteTallen har fått en lång slinga i sej... men inneTallen, ja den står där den står, dvs i hallen & väntar på ett liv i köket... men först måste jag plocka massa sten som ska stödja den i höganäskrukan som jag kommer välja i år som fot, inte min gamla snirkliga & vackra i järn då den har sån liten fot för vatten


Ja ananars då, jo jag har sett på hästhoppning sedan kl 13 idag tills för en timme sedan, ett riktigt maraton minsan  & gubben hade trevligt i garaget hela dagen  maten gjorde jag igår så det bara var att värma idag  


I morrn ska jag & Eva handla, jag ska plocka sten & in med tallen i köket (kan ju hoppas i alla fall) & så skulle jag behöva städa lite, men sånt kan alltid vänta, det är "prio" noll för mej  


          Kram mina fina som kikar in  


   

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 november 2021 10:33

Gustavshästen älskar jag. Så fint ni har överallt. Jag sitter och väntar på att tandläkaren ska ringa och ge mig en tid för min borttappade plomb. Kurar inne idag för det är så kallt (18 gr). Ska försöka göra lite fint och byta dukar och mattor och börja småpynta lite grann. Har äntligen lärt mig hur man kör med snöslungan och alla knappar och reglage och hoppas att jag inte kör utskjuten mot någon fönster. Det har snöat rätt mycket nu tyvärr.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

1 december 2021 20:57

Tack finaste & ja den är väldigt vacker & välgjord Gustafs hästen *hjärta*

Uch & hua, ja kallare lär vi väl få, men dom hitills 14-15 vi haft räcker mer än väl, hua så det biter i kinderna...

Jag tänker mycket men ännu är granen inte i köket & suck på det... men ändå pysslar jag lite med Julen & tycker det är en mysig tid

Snöslunga, Gud bevare mej för en sån, vi har en men glad är jag som slipper ta i den, så jag har all förståelse för dej, & hoppas tandläkarbesöket kommer förlöpa väl, uch så eländigt, attans skit åxå :( Håller mina tummar för dej & en bra tandläkare :)

Varm stor kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards