frallorna

Direktlänk till inlägg 16 juli 2021

Skogen...

Av Lena - 16 juli 2021 18:44


Älsklingsgubben kom hem från jobbveckan & jag hade kaffetermosen & fikaväskan klar, så drog vi till favoritskogen...



... så mjuk skog åt tassarna som är mycket bättre ...



... & rullsjukan var...



... störtskön & härlig ...



... & bara fortsatte & fortsatte i mjuka mossan  




Fikat är kuligast! /Malte   ...



... & kaffet godast i Ugglelkopparna  



-Hjääääääälp mamma! jag har fått ekorröron!  /Malte


 


Letade ifall det skulle finnas någon kantarell, vilket jag visst att det inte finns denna tid just där, gick jämte Malte & gubben ner mot bilen, kände nått krypa på min arm, slängde en blick & där kröp en skogspindel så stor som en tja inter iktigt i storlek med en Tarantella men näsintill!! jag med min spindelskräck, borstade bort den, skrek & fortsatte skrika ända ner till bilen  minner mej om förra eller förrförra året då ett Rådjurskid kom springade från postlådorna & nerför mot hennes boplats bredvid vårt hus & såg oss människor & hon måste ju dit så hon skrek hela vägen ca 100 meter medans hon sprang förbi oss så fort hon förmådde! som vi skrattade, så sött  ja hon blev absolut lika rädd som jag blev idag  


 


Vaknade i morse & jag frös! länge sedan ha ha sover med öppen altandörr & fläkt, det var väl bara runt 18 ute i morse, men värmen var strax på, om än mer lagom, & i morrn ska den visst återigen vara runt 30  


Gubben hämtar "hämtmat" jag ska plocka några hallon & dom blåär som jag tog med från skogen, fylla 2 glas med vitt & njuta lite altanmys  




Ja å såhär blev det! med lite Bröllopsmynta i    


                    Kram i kvällsvärmen   

   

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 juli 2021 06:55

Vilka härliga bilder på hunden. Jag vaknade också av att jag frös och det var länge sedan men det var bara 8 grader och jag hade alla fönster öppna. Det blir in fin dag idag är jag säker på. Att jag vaknar kl 5 och inte kan somna om är då ovanligt.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards