frallorna

Direktlänk till inlägg 26 januari 2021

Samma lika...

Av Lena - 26 januari 2021 21:40


Att sitta bredvid pappa & få äta av hans bulle 



Lite svårt ibland att sova med Ungen, han ska helst ligga nos mot mun med mej eller ligga på min mun & näsa med sin päls så jag knappt får luft, så nära som det bara går ska det va, älskade Ungen  ...



... så rund  go 



Promenad...



... minus 7 & nej vi fick vända, dom vassa stenarna har frusit fast i isen & dom gör så ont i Maltes tassar, han bad själv om att få gå hem, gick zic zac mellan den värsta sten sandningen, vassa & ettriga, förstår honom  


Ja annars inget särskilt, mer än att jag lagat matdosor & virkat, mormors duken blir så fin!  hoppas jag...


Ungen var inne tills kl 15, & då kom Nubbe in istället, men nu är dom hos sej i värmen & Ungen är inte hemma ännu, minus 10, tur han har en kraftig & tät päls, kanske därför han vill vara ute länge...


I morrn ska jag ut på tur med min syster! ååååå vilken fantastisk affär vi ska besöka! wow wow wow, ska visa er bilder på mina alster sedan  


             Kram i kylan & Carpe Diem     

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 januari 2021 12:57

Jag har en katt som är lite speciell men han har sina rutiner. En är att han alltid kommer och lägger sig hos mig när jag ska sova, puttar undan boken eller tidningen jag har och ska gosa och kela men när jag släcker lampan går han därifrån. Annars är han inte så sällskaplig och en pest för brorsans hund Jack.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Lena

28 januari 2021 23:13

Gokväll i stugan *hjärta*

Så gulligt *hjärta* Ja jag såg bilden på Morris & Jack, ja katter går inte att tygla, dom är endra speciella individer & inte alls likt en hund, men så härliga :)

Varm kram & Varmt i stugan hoppas jag du har i dessa kylslagna tider brrrr *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

28 januari 2021 17:22

Jag gillar skarpt din katt Ungen, ser helt underbar ut.
Stackars Malte, gå där "barfota" kan inte vara skönt. Mycket bättre med liggpaus och semla.
Vi har också fått mycket med snö och ännu så länge är det kallt så snön är fortfarande vit och fin.
Var rädd om dig och fortsätt att krya på dig.
Varm kvällskram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

28 januari 2021 23:09

Hej hej! :)

Ja han valde ju oss *hjärta* en hemlös som försiktigt tiggde mat, så gripande... tackade med sin försiktiga kärlek, lite osäker men förtroendet växte fram & så flyttade han in när kylan kom & det stod klart att ingen ägde honom
Ja ha ha Semla vore nått de, har inte sett några i affären, men dom kommer väl snart ;) då ska han få dela en med pappsen :)

Ja jag hör att det snöat en hel del över er, här är det bara blå dagar med sol nu, så vackert & vi har redan en massa snö, eller lagomt, så nu var det er tur hi hi :)

Tack finaste & varm kram till er *hjärta*

 
Ingen bild

Anna1

29 januari 2021 20:30

Vad jag gillar söta Malte. Han är en personlig vovve som
jag blir så glad av av att titta på.
Ungen är en sådan fin kisse vilken tur att han fick ett sådant
kärleksfullt hem.
Min kisse är också en rolig en så fort kastrullen eller stekpannan kommer fram tror han att det är mat till honom och sätter sig till bords och väntar fast det kan ta tid, för det är klart han med skall vara med och äta.
Kram och krya på dig!

Lena

1 februari 2021 10:50

Hej hej!

Men åååå vilken söt kisse du har ha ha väntar på maten, alltså huuuur gulligt :) *hjärta* ja katter är minsann personliga & så ljuvliga, & ja han Ungen vandrade hit & valde oss, så lycklig för det *hjärta*

Har beställt en hälsoundersökning för Malte nu när yrseln är borta, ja han är söt vår Prins *hjärta*

Varm stor kramaomkram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards