frallorna

Direktlänk till inlägg 24 januari 2021

Äch...

Av Lena - 24 januari 2021 19:09

 


Så fick jag mina bästa bots! alltså vilken lycka  ville ha just dom höga skaften åxå, så benen värms  


Less på vinglet & kristallerna... blev lite depp idag, tankar kommer, tänk om? det är en hjärntumör... ja ni vet, tankarna mal på... blivit bättre, men igår & idag mer ostadig & ett dovt illamående hela tiden, igår kunde jag inte gå i bildäcks spåret på promenaden, blev för ostadigt då, ojämt underlag likaså... idag samma, gubben sa att jag ser ut som en fyllkärring som konsentrerar sej med stirrande blick & går som en robot  

I morrn går jag in i vecka 5, kan fortfarande inte jobba = inga pengar, pengar är inte allt men nog behövs dom... Är ju vikarie men går inte på chema, & att kriga med  Försäkringskassan det kan jag säga att är en mycket svår nöt att knäcka! det enda positiva är ju att det inte blivit några småhandlingar sedan vi fick covid, utan nu storhandlar vi & jag spar in många spontanköp  fast jag har köpt skatmat -winerbröd- så det räcker i 2 dagar  & katter & Malte har mat & godis i stora lass, huvudsaken dom bevingade & 4 benta har det gott  & gubbens jobbväska fylld med matdosa m.m alltid perfekt! & jag har ju min gröt att äta!  


                           Carpe Diem  

 
 
Amisa

Amisa

24 januari 2021 20:18

Så när du är sjuk får du ingen ersättning från Försäkringskassan? Förstår att det är tufft i så fall och något som myndigheterna borde uppmärksammas på - det finns ju gott om springvikarier i vården som måste ha samma problem.

Hoppas att du snart mår bättre igen!

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Lena

25 januari 2021 17:52

Ja det är deras märkliga system som är som dom är, förr gick dom efter års inkomsten, nu snittar dom på 3 månader... men gå in på Wiolettans komentar, där svara jag lite längre!

Varm stor kram *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

25 januari 2021 11:48

Jag lider med dig, Det är fruktansvärt jobbigt med yrsel, illamående följer ju med, tyvärr.
Förstår inte varför du inte får ersättning då du är sjuk?
Du är så underbart snäll och go som värnar så om alla två och fyrbenta varelser i vår natur. Beundrar dig.
Du påminner mig om min bror som också matar fåglar, ekorrar och rådjur, ja alla som kommer och vill ha. Häromdagen hade han fem ekorrar som sprang runt och fick mat.
Håller tummarna för att du snart ska bli helt bra.
Har det blivit konstaterat att det är kristallsjukan? Det kunde dom på mig, tala om att jag hade, med hjälp av lite övningar.
Var rädd om dig du fina medmänniska.
Varm styrkekram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

25 januari 2021 18:04

Jag är timvikarie & då drar Försäkringskassan ett genomsnitt av 3 månader & eftersom jag jobbar så olika i många daga i månaden blir det väldigt skevt, förut gick dom efter årsinkomsten, men dom har nog listat ut att det kan bli billigare för dom på detta vis, jag jobbar ju natt & får OB, semesterersättning & för ca 4 nätter blir det ca 6.500 efter skatt, för det fick jag i mars förra året 350kr från försäkringskassan med alla deras avdrag, då förstår du... & då hade dom skickat ut 6 brev efter att jag fyllt i det första, skriva om, om igen klausuler & överklagan m.m förfrågningar & jag vet inte allt, det tog 4 månader att få dom 350 kronorna & ja fick inte ha någon mänsklig kontakt, fick inte ringa dom om ärendet! när jag bröt axeln förut, fick jag utbetalt mer då än nu för 4 veckor, på den tiden gick dom efter års lönebeskedet (Hade på den tiden personlig kontakt med en utsedd som hjälpte mej på FK, det är antagligen för dyrt numer & indraget) fick dock kriga mej till en vecka till med hjälp av en vänlig läkare då jag fick en inflamation i axeln vid brottet, därefter var det arbetsgivaren som fick ge mej ett annat jobb som var enklare än vården sa dom! tyvärr går det inte till så när man är vikarie, då sa dom bara gå till Arbetsförmedlingen för vad du jobbar med är inte vår sak!
Som vikarie är vissa månader mer eftertraktade för ordinarie jobbare, som tex nov & dec före Jul & efter Jul då är man pank så januari & en bit in i feb är man åxå "frisk" så har det alltid varit! så som vikarie får man spara då man får en någorlunda bar lön, för nästa månad kanske man inte får så många skift!... nu jobbar jag endast natt pga Malte då gubben jobbar dag, & nattskift är eftertraktade & såklart färre än om jag kunnat jobba dagtid, då hade jag kunnat jobba heltid & än mer...
Ja så ligger det till, så i februari blir det inte många kronom i lön om det nu överhuvudtaget blir några...
Kram *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

25 januari 2021 11:50

Glömde att tala om att jag tycker om dina stövlar. Ser så sköna och fina ut.
Och, Malte, han är ju bara så härlig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

25 januari 2021 17:50

hej igen :) ja grejen med dessa är att man garanterat INTE fryser i dom trots 20 minus! magiskt fantastiska! & mjukt ludd i hela, så fantastiska :))

Då har du en fin bror *hjärta* & ja det är tungt att gå i ett gung... tränar på mina övningar, tycker det går åt fel håll någon dag nu, pust :(

Kram igen *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards