frallorna

Direktlänk till inlägg 16 juni 2020

Mitt Rådjur...

Av Lena - 16 juni 2020 19:08


Igår fick jag stora schop-galan! med en stor värdecheck på Mios slog jag till! dom finaste vitvins Orreforsglasen     blev äntligen mina  lixom 4 st coctailglas ovan (av fint märke som jag redan har i vinglas av) eller som jag använde det till i går kvällst -rose, men jag tänker mej att smutta bubbel i   så glad & ett riktigt fynd blev det då alla glas redan var nedsatta på de! 



Idag blev några ärenden uträttade, köpt giftfritt fästingmedel till katterna, återstår att se hur mycket det hjälper? hoppas gör jag, då jag inte vill ha starkt gift på vår gammelgubbe Baffe 18 år  ja inte på Ungen heller för den delen, plockar & plockar på dom, & det bästa med det är att dom gillar det & sitter helt stilla & bara njuter



Det är så makalöst vackert i byn nu, med alla blommor 



Så har en knopp på min nyköpta Pion slagit ut! huuur vacker! liten på den unga plantan men med åren blir blommorna större, tyvärr just nu då, då regnet droppat lite nu på kvällningen, svalare ute & jag slipper vattna! men tror nog att blomman blir kortvarig av regnet som det ska komma än mer av nu



Var ute vid mina ärtor & satte ner fler klätterpinnar, då Ungen kom springande i krypteknik & med svansen melan benen??? förstod inget? & strax tänker jag såklart att han är rädd för något? går mot altanen & där vid vedhögen står ett stort Rådjur & tittar på mej -o hjälp så vackert  jag fortsatte stillsamt att bara gå in på altanen & det fortsarre äta av Rallarrosorna, tog kameran & smög ut & fick henne på kort, tror hon är mamman till dom 2 små Kidden  Mitt fina Rådjur  


Det var livat i holken idag!  hungriga ungar & många näbbar att mätta, dom flyger i skytteltrafik, men stannar till emellanåt & äter lite ekologiska solrosfrökärnor jag lägger ut nära boet  



Det har pratats om åska hela eftermiddagen på Dalaradion, att det ska komma mot kvällen & natten & även morrondagen, vi får väl se...


I morr akupungtur för Märta, käns skönt


   Kram till dej som kikar in här hos oss    

 
 
wiolettan

wiolettan

17 juni 2020 10:09

Åh, så härliga bilder, helt underbara, allihop.
Härligt med bilden med nyutslagna pionen, med lilla "ungen" som tittar fram.
Heter kattungen, bara "ungen"?
Vackert med rådjuret. Tänk att du fick en sådan fin bild av det. Dom som brukar vara så skygga.
Sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

17 juni 2020 16:18

Tack! :)) Ja visst är Pionen vacker! & äb vackrare med en Unge på hi hi :)
Ha ha ha ha ja han heter så Ungen! eftersom han bara flyttade in så blev det det namnet tills vi skulle hitta hans riktiga hem! men han var ju en vildkatt från en by längre bort visade det sej sedan, han växte upp i ett stall, & från det han började gå var han så otroligt kelsjuk till alla i stallet, verkligen bad om omsorg, så brukade inte alla kattungar vara där & det fanns flera okastrerade honkatter som bodde där & födde ungar hela tiden, dom fick mat i stallet, men Ungen valde att leta sej ett eget, han gick några km & kom till oss *hjärta* & då hade jag ju kallat honom för Ungen 2 månader, så då var det svårt att byta namn, & han är ju en Unge, min Ungen mitt barn *hjärta* :) :) :)
Han är heeeelt underbar men gubben tycker ibland att han ska ha ett "vanligt" namn, då jag på kvällarna står & ropar Uuuuungen Uuuungen....! högt över by ha ha ha
Varm Kram & önskar er en fin Midsommar *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards