frallorna

Direktlänk till inlägg 6 juni 2020

Kalas, små kidd...

Av Lena - 6 juni 2020 13:40


Grattis fina Matilda på din 30 års dag!! med rosor & finaste sommarblommiga klänning 



Mormor & morfar med ljuvliga August 



Vacker Trädgårdsfest alá corona...



Kockarna fick 5 stjärnor av 5 möjliga av alla!! ...

 


... & baren var ju helhärlig!! 



Sam blandade fanta & cola av alla slattar...

 


... bjöd frikostigt alla  jag tog emot flest & hällde ur när han vände sej om   & han skrattade hjärtligt åt att farmor nu skulle kissa på sej inatt för att jag drack så många glas  



Gösses så vi har skrattat!! hade jag stått hade benen inte burit mej, de ena toket efter det andra, Sam på sitt vis & historier & fel-sägningar  



Massa gott fika & en magnifik tårta!!! gott att värma sej med kaffe, för mot kvällen blev det lite kyligt




Tack fina Matilda, Alex & August för ett fantastiskt trädgårdskalas!   



Sam följde med oss hem efter, vi kom precis hem tills Poldark började, en serie vi äääälskar! sedan blev det Mr Bean & Sam skrattade så gott tills John Blund kom...  



En Ärta i Ärta morron stil  



Ja så har Sam roat sej, här klipper han av mattfransen på trasmattan   påhittig kille ha ha så gulligt & fint att ha några hacka alá Sam i den  


    Så har farfar & sam kört med Dragraicingbanan, & Sam skrattar så han viker sej hur gulligt!  




Lite tradigt med att bara vara inne, dörren öppen ut på altanen, ute regn regn regn... men så kom solen för en liten stund, & vilken tur att Matildas kalas byttes från idag till igår   & det sägs kunna bli åska mot eftermmiddagen, vi får väl se


                          ----------------------


Så gjorde hon det igen!! Rådjursmamman födde sina i år 2 kidd bredvid vår gård i dungen bakom vedbacken  jag satt & tittade på dom små små kidden som stapplade runt sin mamma igår vid 14 då jag upptäckte dom, så sött så jag nästan svimmar  har haft koll däråt några dagar, för detta är 3 året hon föder sina bebisar där, tror hon känner sej trygg att vara här i byn där förhoppningsvis inga hungriga djur finns, som Lo... jodå vi har åxå Lodjur runtom, men vi hoppas dom håller sej på avstånd


Tittar just nu ut kl 14.07 & hon går där med sina 2 små  hade jag haft min bästa kamera hade jag kunnat zooma in dom, men med min dåliga mobil går det inte..


                                 --------------------- 


       


Men hur kul att se det växa fort & bra! dock sått lite fel tror ja   har nog blandat ihop rädisorna med dillen i krukorna & bredvid gräslöken  tur det är snabbväxare båda 2 & rädisor får man så efterhand hela sommaren, kuliga & nyttiga & tacksamma  


Kram & fin Nationaldag!   som inte vi firar så värst  



 
 
Skogsälvan

Skogsälvan

7 juni 2020 14:37

Sötaste Sam hjärta
Här firas inte nation ldag heller direkt, men haft trevligt sällskap under hela helgen så vi har firat ändå.
Kram

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards