frallorna

Alla inlägg den 12 oktober 2019

Av Lena - 12 oktober 2019 18:50


Alltså, jag kan bara inte hålla mej från skogen nu, blir manisk när hösten kommer  & gubben är snäll & följer, i med kaffe & fikabröd till honom & hundgodis till M & M till mej ett äpple & vatten, har inte tid med mer, & inte kan jag stoppa heller, skulle absolut kunna gå i timmar...



.... då vaje steg är sååååå spännande!!    här äter Malte gräs, ser lite mystisk ut  



Går inte att fota svamp för att visa massorna, ser så futtit ut, men här satt säkert 8 liter på en & samma plats 



Märta hon var med pappa där vi parkerade, fick lufsa omkring & inte skutta i skogen, dom fikade & njöt ändå  Malte lämnar inte min sida som vanligt, inte ens för stt få fika vid dom 




Vi var inte längre bort från dom än såhär typ, om ni ser bilen ...



När jag gav upp & kom till bilen satt Märta & gubben i bilen, jag tog en kopp kaffe under färden...



... ut ur skogen & den vägen är lång & förbi en hisnande höjd! om än kortet inte kan visa sanningen, tänk om man hade en litiie koja än högre upp på hygget, vilken lycka 



Några ärenden uträttades, bla. gav jag bort en del trattar till fina människor   & sedan in på Maxi & handlade för en stor bonus check jag fick förra månaden i en typ  "tävling" med sej själv & vad skådar mitt högra öga? ääääntligen har dom igen fyllt på hyllan med lins & jordnötspuffar alá Renee Woltaire!! så gott så jag får tygla mej  köpte 10 påsar, bäst att passa på, även om det nu var ordentligt påfyllt!  å så en förpacning bovetekex  Sedan in på en helt nyöppnad mataffär & helt enskild & mycket lokalproduserat, där fanns åxå dessa "puffar" så nu hoppas jag dom kommer finnas i vår stad ett tag framöver  affären var helt ok, & utanför stan & närmre många små stadsdelar, bar för många som nu slipper åka in till stan

 



Hemma igen, rensade rönnbär & sköljde noga, fyllde ett torkgaller, rensa svamp, & fixat en...   ... glutenfri vegansk stekta trattar+lök/ Tratex champinjon/veg fraich/veg grädde/broccoli/näringsjäst/riven veg ost & massa kryddor, sallad till & ett glas rött 


5 timmar tog dagen bestyr, nu ska vi äta & sedan bara sjunka ner framför tv:n, tyvärr inget spännande på den, få se om vi kan hitta nått på Netflix   


                    Kram kram   



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards