frallorna

Alla inlägg den 7 oktober 2019

Av Lena - 7 oktober 2019 19:17


Jag & Malte åkte tillbaks till skogen vi var i igår, för att leta mer trattar... 



... han lufsar mest bredvid mej, men här fanns nått intresant tror jag  



Å så satt dom där, i stora klungor, & fast jag plockat dessa trattar sedan jag var 18 år, så känner jag samma ödmjukhet till allt vad skogen ger, som dessa trattar som är  Guld för mej 



Märta var hemma, så det blev ingen lång tripp men skön & hittade en hel del & många fina gulisar!  dom är rensade nu & lagda på nät i torkskåpet, bästa torken  



10 liter Åkeröäpplen i bitar för kokning, jag vaggar moset, blir så gott i jämfört med maskin, vill inte sockra det, & oj så förvånad jag blev när jag smakade det, så gott utan socker, helt fenomenaliskt perfekt! fryser inte i påsar utan i glasburkar i olika storlekar så man kan ta fram det som behövs, ska göra mer i morrn & sedan åxå torka tunna äppelskivor  


I morrn väntas oväder, eller regn snarare, som möjligen kan bli snö? Ärende in till jobbet & en promenad med Mille, får väl klä på mej flera lager


      Kram till dej som kikar in i Bloggerian  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards