frallorna

Direktlänk till inlägg 4 september 2019

Besöket...

Av Lena - 4 september 2019 18:15


Hade ett inköp som jag ville göra på förmiddagen, som alltids glömmer jag bilnyckeln inne, in igen & då ligger dom nästan alltid tillsamans  det är bara då dom gör så, dvs Malte tycker Märtas plötsliga ryck är obehagliga, då hon kan vakna med ett ryck & rusa till, det har blivit så dom sista åren, Märta som vart så trygg i sej själv alltid att inte ens en jordbävning har kunnat rubba henne, men som sagt, åldern har sin gång



In till Vettris Borlänge för en konsulation om hennes håravfall på bogen, en helt fantastisk veterinär  så nöjd & tacksam man blir då  felet är däremot diffust, analyser visade inget, blir till att bada i klorhexedinchampo var dag framöver så får vi hoppas att det lägger sej 

Det fanns ett till test man kunde göra, demodex, men då måste hon sedeneras & det valet fick jag fatta, & det ville jag inte i första taget

Fick en del tipps & ideér som jag ska testa! så nöjd med besöket   


   Den mat jag äter nu är nyttigare än förr (innan jag fick den långa magsjukan m.m.) & god så in i bomben   idag alá eko kokta rödbetor, ungsrostade palsternacka & avocado & toppade med tamari/chipotle cashewnötter , olala va gott!!  


Om en stund väntar 2 jobbnätter efter varandra, härligt!  


                Kram kram kram    

 
 
wiolettan

wiolettan

4 september 2019 20:42

Har läst ifatt mig här hos dig. Jag tycker att det är så intressant att läsa om ditt liv med familj och djuren. Så som jag skulle vilja ha det om jag var helt kurant.
Du har ett hjärta av guld och det skulle jag också önska mig. Tänkte på dig då jag såg min yngste bror ta en så´n där liten mask som kan finnas i hallonen, tror jag det var, och bar ut den i det fria igen. Heter de metermask>? Nej, jag tror de heter något annat. Han släpper ut alla småkryp som kommer in och det kan ju vara en del, på landet.
Synd om söta lilla prinsessan, hoppas att hon snart slipper håravfallet.
Tänk att Sam redan har blivit 4 år, tiden går så fort.
Sköt om dig och varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

4 september 2019 23:46

Du är helt underbar, tack för din & dina alltid så rara kommentarer *hjärta*
Ja så är det, när jag plockar bär av alla de slag så bär jag ut dom alla maskar som kommit med in, tycker dock synd om dom maskar från skogen som nu fått flytta till vår trädgård, men lite väl omständigt om jag skulle få lov att åka tillbaka med dom he he när jag ger bort kantareller så är det på villkor att INGA maskar dödas vid rensning ;) & vilken rar bror du har *hjärta* & jag har alltid känt att du är åxå en så varm & vacker människa *hjärta*
Varm stor kram till dej *hjärt*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards