frallorna

Direktlänk till inlägg 7 juli 2019

JAAAAAAAA!!!!.....

Av Lena - 7 juli 2019 18:44


Igår kl 21 hade jag 9 kottar på kvällsmat! 



Sam bjöd Malte på det sista i botten av frukost gröten...



... & några pizza bitar, han tackade & smaskade i sej  



Tittade med sina bedjande ögon på farfar om dom inte kunde åka en tur med grävaren, & farfar föll som en fura såklart! 




Så åkte vi till en Medeltida marknad i Romme, knatade runt, men inget som var spännande tyckte ungen  ...



... jäspade hela tiden fast sömnen blev 12,5 timmar!  




Struntade i den & skippade Tornespelet & for till en gullig kiosk & åt glass, drack läsk & kaffe  



... bidde 2 valfria glassar, men nr 1 är Piggelin tycker Sam! å jag håller med om att den smaken är urgod 



Ja ni, När sonens bröllop var, så filmade jag bröllopsvalsen, en flera minuters film, så bedövande vackert & när vänner & släkt dansade in & alla svävade runt...


På Midsommarafton krachade minneskortet i min systemkamera!! allt blev svart & error... & jag hade inte lagt över allt på datorn innan, trodde i min enfald att ett "minneskort" är säkert! helt nytt var det åxå, dyrt & skulle vara av bästa kvalite sa fotoaffären... jo tjena...  


Alltså, var börjar man? vem kan hjälpa till ifall nått går att rädda?? På måndag efter midsommar åkte jag in till affären igen, dom erbjöd sej kolla upp det hela, ringde strax efter, jodå! dom hade hittat 200 kort!...

Attans, 100 var från Gysinge vändan helgen innan & bara 100 från bröllopet, mer än så hade dom ingen möjlighet att hitta, önskade mej lycka till ifall jag kunde hitta någon som kunde fixa mer? vilket dom var tveksamma till...


Skam den som ger sej & min kompis sa att hon kände på sej att det skulle gå bra!


Hennes bekanta & som åxå var min jobbarkompis för över 20 år sedan, jobbar på en fotoaffär i grannstaden, jag ringde honom & han lovade försöka...


Igår ringde han, hade lyckats fixa ALLA 723 kort & 4 filmer!!

Idag hämtade jag usb minnet, hade hjärtklappning innan jag fick i det, var bröllopsvalsen med??? JOOOOOO DE VAR DEN!!!!!!    

Jag blev heeeelt euforisk & speedad, visste inte på vilket ben jag skulle stå! såg den om & om igen & bara njöt & tårana rann...  för tiden tills nu från Midsommaraftonen, har jag levt med ett konstant gnol av oro, sorg & ångest, så tungt, då ingen spelade in den mer än jag, bara några hade filmat små snuttar 


Kan tyckas fånigt? men för mej & brudparet & säkert många fler, kommer det vara ett fint minne  


2 jobbnätter väntar med fin kollega!


Nu ska jag dansa vidare tror jag    


                   Kram kram  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards