frallorna

Direktlänk till inlägg 19 april 2019

IGELKOTTE!!!!

Av Lena - 19 april 2019 21:43

3 bilder från sommaren 2018


Vilken lycka att nu på kvällen se den första Igelkotten för i år!!!...




... som mest hade jag 18 kottar samtidigt på gården! underbara små urtidsdjur  den som kom fram ikväll var nog en unge från förra året, inte så stor, & raskt ställdes god mat & ost fram! & dax att ställa ut vattenskålar överallt, fast det finns fortfarande snö kvar i slänten.

Så nu börjar min Kotte sesång!  & Resturang *Dropp In* är inte längre "bara" dom bevingades, nej nu får dom dela med sej  



Vaknade vid 06.00 & kunde inte somna om... satte på tv:n & såg nått som hette Den stora Älgvandringen, Kunskapskanalen sänder "live" i en hel vecka från Vindeln, där helt sonika upp mot 200 älgar passesar ett vattendrag för att komma åt sommarbetet! detta hade gubben läst i tidningen. Jag fattade inget innan han vaknade & berättade det, stillbilder, några kameror rör sej lite, segt men vackert. Det har pågått några dagar utan att några Älgar synts, vi blev så nyfikna så vi tittade & tittade till & från... & vid ca 12 kom så första Älgen!! & raskt kom fler & fler & fler, räknade till 18 tror jag! ja sedan åkte vi in till stan & hämtade Sam & fick avbryta de spännande äventyret  ja det sänds ju "live" dygnet runt, men vi glömde av det när vi kom hem igen, ska börja morrondagen med en titt igen! 



Stannade till vid vår Lanthandel & köpte lite vi glömt igår, & däruppe flög dom, Kajorna! oj tänkte jag, ska ni alla hem till mej snart? tur jag har köpt många Winerbröd & ost  & jo! dom kom hela bunten!   nu matar jag dom inte så mycket längre, för det finns gott om mat ändå har jag sett, men lite god Påskmat ska jag bjuda på!  


 


Vi började med fika & Påskägg...



... innan Sam hjälpte faffa i flera timmar på gården, bytte däck...



... sjutsade iväg dom i Samurajen & tog en tur in i skogen  hur kul var inte de då? städat i garaget, & andra äventyr! medans jag lagade Påskmat för oss 3...



... dvs pankakor för Sam! & inte med fannos egna sylt, nej en kläm flaska skulle det vara...



Min mat, mums mums 



Fortsatt städa på altanen, det tar sin tid att flytta runt det som nu står ivägen där, men ett nöje när värmen är här 



Efter maten blev det mys på golvsängen & barnprogram, som vi alla skrattade åt!   



Sam fick somna på golvsängen till Lats Dance..




... innan jag lyfte över honom in till vår säng, där han & jag sover, & vi i morrn byter, då jag förmodar att Sam vaknar för kl 08.00  


Vi tar akupungturen för Märta i morrn istället,känns så bra.


                      Kram till dej som kikar in     

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards