frallorna

Direktlänk till inlägg 29 september 2018

Vad händer?...

Av Lena - 29 september 2018 21:29


Det värmde mitt hjärta nått enormt, av att få detta fina  Carin & dottern som köpte mina hästar för ca 24 år sedan, & älskar dom vilkorslöst ännu   2 hästar som fick dom underbaraste ägare, som är vilkorslöst älskade, fantastisk omvårdnad, gröna hagar, tandvård, massage, ja ALLT! bättre hade dom aldrig kunnat få  fick detta på sista nattskiftet som jag jobbade med just Carin, hur härligt att jobba med en fin vän!  



Igår hade vi fredasmyyyyys! kollade Idol & vår härliga Borlänge kille Maximilian gick vidare!  då hade jag som kvällsmat gjort en smarrig svamp risotto! mumsigt. Idag ville jag testa en vegan pizza på glutenfri botten, botten var inte toppen  & det andra inte heller så gott, men det är kanske inte Pizzerians fel? då jag ju inte har något smaksinne  curryn fick en bismak & det andra smakade papp... kebab dressingen smakade "uchigt" men gubben sa att den smakade gott! vi delade på den, han tyckte inte det var något större fel på allt, felet ligger nog hos mej...  


Var in på Mio & fyndade lite fint åxå! som denna flask ljushållare & dessa evighets Tulpaner för en ringa peng!  



Annars har vi vänt upp & ner på köket! lyckats baxa in det fina gamla skåpet från ett annats rum, stort & tungt som BLY! & sväljer sååå mycket med köks saker! perfektas  i öppningen ska jag sy ett drapperi över öppningen, förvisso är dörren till det så vacker & snirklig, men än vackrare med detta tyg i gobeläng!...



... ljuvligt tycker jag 



I hörnet en början av lite påhitt, här mammas gamla leksaksmöbler  som jag alltid lekte med som liten vid mormor & morfar  


   Mormor & morfars Gökur har jag åxå fått  & som jag var rädd för Göken! & hade ett tvångs syndrom hela barndommen, att morfar skulle följa med upp på hallen, där det hängde & släppa ut "Kocko" & än idag mins jag hur fruktansvärt rädd jag var för honom  en skräckblandad förtjusning  idag "kockar" han inte, gubben funderar på om han kan laga det? vi får väl se  ...


 


... om inte annat så hänger ett fint minne på väggen   



Ikväll åt vi av gårdagens risotto, mums igen!


Så kul att pyssla i köket, har sett lite på kvälls tv, gubben ser nu en film & jag ska fortsätta i köket


I morrn kommer Sam hit för övernattning, mer myyyyys   


              Varm kram till dej som kikar in  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards