frallorna

Direktlänk till inlägg 2 september 2018

Så ska jag göra!...

Av Lena - 2 september 2018 19:22


I förrgår var det kalas för Sam!! oj va med roliga leksaker han fick! 



3 år med livets efterätt, vår Juvel, vår kärlek  



Sam hade bestämt munkar, hans favvo, fast dessa såg nog mest spännande ut, för han gillar bara en sort  & han fikade inte ens, hade inte tid lixom  



Sams stora Idol är systerdottern Elsa 

  


Blev bjudna på Tacko rullar med sallad å så...



... medans Sam fick pankaka med sylt!  


 


Sam! titta ut!! vad skådade vårt högra öga? jo hans mormor & morfar hade köpt honom en bil! hur gullig... 



... & så egen-smidda dekaler!  



Den gick oväntat fort! -kanske redan trimmad?  så nu blir det till att träna 



Igår förmiddag åkte vi på en Seconhand tur med promenad 



Efterssom jag är duk galen! så är det nästintill omöjligt att inte köpa en, eller 2 elle eller...  & alltså den toalettporslins gröna, vackrare i verkligheten, kändes som Guld när jag bar den till kassan  



På kvällningen firade Ornäs Båtklubb 30 år med fest, mat, prat & musik & allt! här sparades inte på krutet  min bror & kusin med fruar & barnbarn...



... flera album med bilder från städ-dagar från förr gick runt, tillockmed jag fanns med på en! 



Så blev det disco med ljusformationer & musik från 60 talet till nutid! & ena kusinbarnet dansade på bänken så det stod härliga till!  & killen satt helt försjunken i färgerna som strålade över tältet! 



Lämnade festen & for hem till Märta & Malte  



Idag satte jag på mej en kökshanduk över huvudet & drog till skogs själv en snabbis! ville lixom inte ha någon Älgfluga i håret  



Men var är ni trattar & trumpeter? jo, långt under mossan... såhär ser det ut, små små smååååå endra, låååångt ifrån färdiga! & jag som tycker det är så trist att vääänta! 



Men några "vuxna! hittade jag lyckligtvis!...



... trumpeterna med sin gula ben lyste upp mitt modfallna sinne!!  



Blev en god stuvning till middag!



Igår vid hamnen, sa en kvinna till mej, tänk som Astrid Lindgren, hon sa Döden Döden Döden! sedan gå vidare! enkelt, men visst lät det bra! våran fina kloka Astrid Lindgren  

För mej lättare sagt än gjort... men visst, måste tänka på det   samtidigt är jag en grubblare & vet hur närmaste familjen mår, hennes man, syskon, mamma... 



Mitt i ett lyckligt liv... tvära kast... 



Tillbaks till nutid & min bärbara dator måste tas om hand av sönerna, den vill repareas säger den, ach ach  & alltså? blir man rädd eller rädd? jag har ju toutch skärm på bärbara, använder alldrig mus, så sätter jag mej här vid den stationära klumpen, där jag sällan sitter & fattar helt enkelt inte hur jag ska göra för att komma in på sidan?? gubben är inte hemma så jag kan fråga & jag försöker allt! alltså hur dum får man va  det tar flera minuter innan jag fattar att jag har en "mus" bredvid tangenbordet   ja ja säjer då de  & som bonus att sitta här har jag min Spotify med bästa ljud!!  


Nu ska vi golvsängsmysa


               Kram till dej som kikar in   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards