frallorna

Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Sven Ingvars & nääääj!!...

Av Lena - 23 april 2018 18:45


Så kom vi fram till Hotellet i Örebro igår, lite ombygnad av sängarna, lika som förra gången vi var här, så blev det helt perfekt! 




Helt fantastiskt att det finns god mat alá vegan/glutenfritt på Mac Donalds, så vi tog med det till hotellet, så gott



Efterssom vi har så lugna & exemplariska vovvar, så fick dom en lång skön promenad & sedan vara på Hotellet medans vi roade oss, uch så taskigt va  

7 minuter med bil till konserthuset , fick parkering precis bredvid, flyt  trots att vi inte var där först! utan snare bland dom sista



Satt på rad 4:a, helt perfekt! fast kameran får det att se långt ifrån

Vilken show, vilken magisk kväll & vilken fantastisk son Sven Erik har  så ödmjuk, så varm, & vilket välkomnande vi fick... mina tårar började rinna redan från start...



... vilka musiker, blåste röven av alla!  




... det var tryck så taket lyfte!!...



... & det var knäpptyst så man kunnat höra en nål falla, när Oscar plockade fram pappas fina trotjänar gitarr under 30 år, & sjöng duetten med honom Så många mil så många år... tillägnad sin mamma... behöver jag säja att mina tårar rann...


Anekdoter, minnen, historier, potpurier, solospel...


Jag hade stora förväntningar & dom infriades med råge gånger en miljon  i 2.5 timme nonstopp utan paus!! ho ho villket "gym" pass dom fick  OCH! alla på senen levde ut, hade såååå kul!! rocken roll!!

Ja denna konsert hade allt, känsla, styrka & vördnad... är så oändligt lycklig att vi fått uppleva denna stund      & blundade man, så trodde man det var pappas röst, har inte upplevt det så via tv:n tidigare när man hört honom, men nu var deras röster ett      



3 timmar fick dom vara ensamma, dumma oss  men var glada & ystra som alltid när man kommer hem om så bara efter en kort stund, dom fick en promenad & så myste vi tillsamans i sängen med tv

I morse vaknade Malte & jag först, tog en liten morronvända innan dessa sömntutor vaknade 



Jo en liten stund till fick dom vara på rummet i morse, när vi gick ner till den enorma frukostbuffen! & när vi kom upp hade lite eller mycket gotttis slunkit ner i väskan som dom fick! Malte fick diareé undra på de, men gott vare  

  Trots allt gott som fanns, tog jag inte mer än detta



Gubben & Märta vilade på det & Malte & jag tog en långpromenad till ett Natureservat, det blåste nått enormt, som ibland blev till sandstorm  


Jag hade så svårt att sova inatt, trots så sköna sängar, tror jag hade för mycket "påslag" i kroppen    en adrenalin boost   bara 1 timme på morronsidan åkte ögonen igen, jäspade hela vägen hem & inatt tror jag jag kommer sova gott.


                          --------------------------


Ett HJÄÄÄLP!!!! men är det sant??? jag har glömt Märtas födelsedag!! & den som är Jämn & allt!! hur kunde detta ske?? måste vart för Sven Ingvars...  men lilla hjärtat, du kommer få din tårta i morrn, det lovar jag  den som väntar på nått gott...  


                       -------------------------


                             Kram kram  


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards