frallorna

Alla inlägg under januari 2018

Av Lena - 21 januari 2018 21:24


Så vackert dukat när vi steg innanför dörren hos bästa vänner Mona & Johan  ...



... där denna ljuvliga alá vegan & glutenfria paj stod & väntade! pajskalet är av kikärtor   sprött & fantastiskt!!...



... skratt & prat & GOD mat  



Läckert & såååå gott!!! 



Malte intog soffan  



Å så fick jag en försenad precent! ett nattlinne!! ja hon vet hur mina ser ut, gamla & gistna & att det är sådana jag lever i här hemma  nu fick jag ett såååå flärdigt med vågiga ärmar!! nästan som en aftonklänning!! & tofflor på de!! WOW!!  Jag bugar & Tackar än en gång!!!  



I morrn väntar tandhygenist besök


                          Kram & natti natti     

Av Lena - 21 januari 2018 12:34


Igår packade jag fikaväskan & så åkte vi till Hedemoras 2 Seconhander, Erikshjälpen & Myrorna, fyndade 2 dukar! såklart  



... tog en promenad i omgivningarna, kan inte låta bli att imponeras av att så många vackra stora länsmansgårdar & liknande är kvar & välbevarade, detta place skulle man ha! ett äkta spökhus  imponerande, ser att översta våningen har gardiner i fönstren, undra vad det används till?...



... båda blev som ystra valpar, skuttade & for & inte var det kallt heller 



... mäktigt  



Efter 2 besök & 2 dukar & promenad blev det obligatoriskt "bilfika" ...



... väntar på sitt godis  



... gubben fick en "köpebulle" jag en slät kopp med starkt svart Arvid Nordqvist. dä ä gräjä dä! 



Åkte hemmåt & i vår stad var båda Seconhanderna öppna till 15!...



... denna är ganska ny, några månader bara, åxå en Erikshjälpen & första gången jag var in, sååååå stor! fint fik i mitten, luftigt & organiserat!...



... & så började en kvinna "provspela" på ett piano! så magiskt! tror hela affären höll andan, häftigt!!! 



Tur att detta var sålt!! annars hade jag omgående köpt det!! WOW så fint så fint... kollade inte prislappen, ville inte se vad jag missat, & vart skulle jag ställt det? pust va gubben är glad, han hade INTE tyckt att det var nödvändigt       men en duk för 45 kr åkte med!  



Vidare till Loppis 4:a för dagen! åxå en så stor! Myrornas, men kammade noll. Min kompis varnar mej för vägglöss & loppor, ja nog för att det kliar på kroppen, men några lusar ser jag inte!  & rädd är jag inte, bara njuter av allt vackert  



Sedan lite inköp av hundmat & en promenad runt butiksområdet för Malte & mej, så med snö överallt, träffade en jobbarkompis från förr, så kul  en äkta hundmänniska, hon sa detsamma, i skogen finns ingen möjlighet at vara, & hundarna har ingenstans knappt att pruppa, snövallar & snöhögar vart man än ser, nåja, det ska väl bli vår någongång   



Har en förkärlek såååå stor för dukar!! den bruna & blommiga från den första, 25 kr styck & den gula från den tredje, sååååå fina, tycker jag! medans jag vet att andra kräks över den stilen ha ha  


En fin dag   



Igårkvällst åt gubben några Cheezballs & några blev kvar, när vi fikat för en stund sedan & satt vid andra bordet, såg vi hur Malte gick dit, hypnotiserade skålen, men en dator låg på soffan & den kunde han inte kliva på, tyckte han, jag flyttade den, gick tillbaks & vi satt tysta & log, & jo, nu vågade han sej upp i soffan & i skålen!! ha ha ha gullungen gånger en miljon  klart du skulle få tjuva godiset som var kvar! en halv & som tur var liten skål, tjohooooo  



Idag inte många knop, kollat tv & lite senare ska vill goa vänner på kvällsmat ala veganskt! häääärligt!!  


 


Denna är vår utsikt just nu! vitt & bedövande vackert & bara minus 3.6



       Kram & fin söndag till dej som kikar in    

Av Lena - 19 januari 2018 20:09

(Dåligt kameraljus)


Hann träffa Sam en snabbis igår hemma hos honom, han har kommit på att han ska blunda så fort man tar kort på honom! märkte det sist han var här åxå, tokisen  

Blir så rörd i hjärtat när han tar min hand så fort jag kommer inanför dörren & vill visa mej saker & leka med mej, busa & skratta så han kiknar, kramar & pussar & man lixom svävar av kärlek  



Det har kommit så mycket snö på dessa 3 dagar, 50-60-70 cm överallt, plogvallarna är så höga utefter vägarna, & på gården har inte M & M ens kunnat gå! men nu så! har gubben med hjälp av snöslungan gjort...



... vägar enligt mina direktiv, så dom kan springa runt kul!  


    När jag vaknade efter nattskiftet gjorde jag en stor smörgåstårta alá mej, glutenfri & vegansk, brydde mej inte i att garnera den vackert, ätit den nyss & tog fram "äkta" Ernst glasen & "Ernst" vinet vi fick i Julklapp från sonens sambos föräldrar!!! sååååå sköna att dricka ur!!  gjorde faktiskt en liten Sangria av honom ikväll Tack från djupet av våra hjärtan Eva, Lady & Lasse!!     



Ser på tv, Talang, gillar inte det så värst, men ska snart kolla in någon film på Netflix  


                   Kram till dej som kikar in här  


  


   

Av Lena - 17 januari 2018 15:57

 

Juli 2012, såklart har jag denna förstorad i en guldram  

Idag är det inte grönt ute precis  inatt var det uppehåll, men på morronen började det vräka ner igen & gör så fortfarande, pust...


Gick såklart bra att köra igårkvällst & i morse, en till natt väntar & mer snö att ta sej igenom  


Nu invänar vi "husse" då blir det en kopp kaffe & fika!  


                          Kram från oss  

Av Lena - 16 januari 2018 17:04



Det syns inte hur det snöar & blåser omkring, svårt att gå, vi pulsade fram & plogen kom först nyss, så med snö vi fått! dryyygt...  jag som väntar på våren 


Ska jobba inatt, gillar ju inte att köra i snöoväder, men pengar behövs, så dä ä bar å åk  


Äntligen har jag plockat ner Julstjärnorna & satt upp andra lampor

    Den gulliga runda-lampan med stjärnor på är inte gul utan vit, egentligen var den en "barn" lampa påpekade lampaffären där jag köpte den för säkert 20 år sedan, men inget jag brydde mej i, & i köksfönstret har den hängt sedan dess, älskar den!! Hjärtat fick jag förra Julen, & tycker det kan lysa hela året, som den gjort  


Lite skönt med lampor igen, dom lyser lite starkare än stjärnorna, skönt att få lite ljusare inne  


Annars?... ja snö har vi fått så det räcker & blir över, som sagt  


               Kramiz till dej som kikar in       

Av Lena - 15 januari 2018 17:53


En promenad i blåsten på eftermiddan i dunklet...



Precis tittade Malte upp från gris ätandet, en hund var på tv:n!  nu har både trynet & halva grisen blivit små molekyler, kul så länge den varade!  


Sovit skönt, sover skönare efter nattskiften än på nätterna faktiskt...


Det blåser ute & snö ska komma, en Klass 1 varning utfärdad för natten & morrondagen hos oss, ska kolla Vädret på tv strax , skönt att jag slipper ut & åka bil  



Gjort en magiskt god & stoooor gratäng, så det räcker ett tag, skönt att slippa laga mat i morrn & kanske nästa dag  



                               Kram kram    

Av Lena - 14 januari 2018 17:58


Börjar längta iväg... iväg på upptäcktsfärd... som här, en bildkavalkad från Österlen i maj 2013  




Malte försökte få tag på ett musselskal, lyckades inte  











Här satt vi & kollade Melodifestivalen via datorn då vi stod så inte antennen hade täckning  det var de året den hölls i Malmö & hela dagarna var det Mellodifesival sändningar på radion, som jag njöööööt!  



Det var ett evigt avborstande på tassarna som var fulla med...


  ... sand hela tiden  




 

  Alltid med säkerhetsbältes sele på, så självklart  


Men men, allt har sin tid, & vi älskar verkligen vårt hem  



Nu väntar lite arbete


En lika lugn dag idag åxå, skönt  


                         Kram kram       

Av Lena - 13 januari 2018 13:11


Jag har inte vart här på några dagar nu, det har snurrat så mycket i mitt huvud, då en vän oväntat somnade in strax efter Jul, det har varit så svårt att ta in, det började klarna i söndags kväll, med det kom huvudvärk & allt... på onsdag fick jag migrän av högsta grad, men inga piller hjälper mot sorg... brakade ihop helt & sov i 17 timmar...



... vaknade kl 11.30 på torsdag & kände mej så märkligt hel,klar & nöjd!... jag har inte drömt något, en vän sa att jag säkert vart till andra sidan, hälsat på & fått ett lugn... ja så kanske det var...



Eftersom jag inte orkat med något, inte ens min familj, kunde nu äntligen ena sonen komma för att hjälpa mej att lägga över ytterligare 64.000 bilder till den externa hårdidken där det redan ligger lika många, om inte mer   Sam piggade upp, han är en så ljuvlig, gosig, kramig, varm & härlig busunge 



Igår var så begravningen, så vacker, så många tårar, så fantastisk Präst...


 ...så vacker kyrka, så vackra sånger & orgelspel...  



Tyvärr mår inte Lincoln bra, han saknar sin matte så oerhört... husse tröstar & tröstar & kramar honom, Lincoln letar & letar & får ingen ro... & mitt hjärta brister för honom...



Lincoln & matte var så tajta 



Men han har en underbar Husse  som älskar honom över allt  dom är nu varandras livlina i hemmets vrå  lixom söner med familj såklart  en omfamnande tajt familj  som har det så tungt med saknad & sorg, efter en mamma, fru & matte & farmor som var navet i familjen....  



Efter allt det vackra & tunga med så många tårar, var det skönt att få kaffe, prata med varandra, minnas & faktiskt skratta  mina bilder på henne som levnadsglad & tillsamans med Lincoln gjorde mångas hjärtan varma 


Sedan lite "ovesäntligt dravel i det hela" att jag fick en stor vegansk glutenfri smörgåstårt bakelse som var så magisk att jag tappade orden! både vacker & så god så god  det gjorde mej förvånad faktiskt, för man brukar med dessa kombinationer av krav få lite mer sparsmakade alternativ när man är på kafeer & andra ställen...




... det var 2 unga tjejer som styrt upp allt i församlinghemmet med egengjorda smörgåstårtor & kaka, jag överöste dom med berömmelse gång på gång på gång!! 



Istället för kaka fick jag hallon med vegan chokladbitar & valnötter, heeeelt suveränt det åxå!!!   


                       ---------------------------------------- 


Nu har vi "bara" minnen kvar, ja det är ju så livet är, vare sej vi vill eller inte... & för hennes familj, 2 fina systrar & vänner, så kommer Ann-Britt alltid att fattas oss alla 


   


                                  I Ljust minne bevarad  



Kom inte hem förens efter 19, blev en lång dag, jag blev så speedad när jag kom hem, svårt att varva ner... men efter några timmar & en Malte som är väldigt inn kännande, så somnade vi tätt intill & gubben tog ett kort på oss  


I mångt & mycket är min blogg min Dagbok, ifall ni tycker jag skriver personligt, men jag vill minnas år från år från år, om händelser, väder & vind & så, denna blogg tar mej 9 år tillbaka, före den hade jag på en annan portal bloggat 1,5 år, det är åxå sparat  


Men alla är såklart välkomna att läsa, hur mitt & vårt liv är i det stora hela    



Sov länge, frukost, fika & en bya promenad om en stund, ingen Loppisrunda som vi tänkt, bara hemma, ligga framför tv:n, slumra, äta gott lite senare & bara vara  


Det tar på en, när man är som jag, en känslomänniska ut i fingersspetsarna som tar in livets alla skeenden alltid...   



Varm kram till dej som kikar in  

                                          Carpe Diem    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards