frallorna

Alla inlägg under januari 2018

Av Lena - 10 januari 2018 12:30


Pösmunken älskar att gona ner sej, en morron sömtuta  



Solen började stråla in! undrade vad tempen var...  ... jo lite bister, & blev strax 17.3, pust   ingen förvarning lixom



På baksidan var himlen rosa &..



.. isformationerna var & är fortfarande så vackra



För en halvtimme sedan tog vi en liiiten promenad för att lätta på trycket  men han ville inte pruppa  




Vackert på alla vis, dock lite för bistert för min smak


 


Precis tagit en kaka ur ugnen med extra allt, så fet så vi får se hur den går att skära   till dom bevingade såklart!! -Kom å ääääääät  plus lite nötter, ost & kakor   


Annars huvudvärk för tredje dagen, låg & trött & snart en tung begravning, många tankar... 


          Kram & fin dag till dej som kikar in   


 

Av Lena - 9 januari 2018 22:24


Hade ärende in till stan, både en promenad med Mille & handla lite, Mille hade dock just fått sin promenad av sonen när jag kom, liten miss gjorde inget & någon promenad 2 blev det inte i kylan.

När jag åker lägger dom sej som sagt alltid i samma bädd, & här ligger 2 bäddar & täcken på varandra, desto mer att bädda för Märta  



Märtas tassar är så röda & kylan knäcker dom totalt, så hon har till sin stora glädje utomhusförbud, bara kissa på gården, det har hon haft den sista tiden iof. men hon ska få en omgång dyr medecin. Maltes tassar mår heller inte så bra, men inte som Märtas, så vi tog en byapromenad i sol!!   



Min lunch: egenkokade eko kikärtor i lök & olivolja & blomkålspure, mums 



Tror allt i hushålletet har pajat  mina älskade scooterkängor gav upp på min födelsedag!! gick ut & -va?? ena foten blev dyngvåt & jag förstod  köpte dom 23 dec 2009 & välanvända verkligen! så jag fick väl inte klaga även om jag blev ledsen... har inte haft råd att köpa nya ännu & så länge det är torr snö så funkar dom  


Igår åkte jag till Mille & gamla hunk Volvon lade av bara sådär i farten, på en raksträcka som tur var, som han gjorde en period för ca 4 månader sedan flera flera gånger under ca 3 veckor, men den lagade sej självt då! mysko... jag vågade inte köra den på länge då, inte alls kul att bli stående, fast den startar efter en stund igen  Ja så har den tuffat på med gubben som schauför & även jag vågade köra den till slut, inget har hänt förens igår! *ARG* tog småvägar in till stan, vill inte bli stående i enkelfiligt med mitträcke, hemska tanke...

Idag fick jag istället ta den gamla Cittran & vad hände då? jo den har fått för sej för andra gången att den INTE vill bli körd i kyla! STOP singnalerade den... men gubben sa bara kööööör när jag ringde honom på jobbet, inget att bry sej om en "fransos som gnäller" sa han... jag körde med hjärtat i halsgropen, det gick bra  Idag lade gamm Volvon av även för gubben på väg till jobbet i rusningstrafik...


Startade den stationära datorn, men den ville inte riktigt, men efter mycket bök så hoppade den igång, nu ska den stå på tills jag får hjälp att ladda över mina kort till en extern disk, & får inte stänga av den före det! sa sonen med hög röst!  


Trasiga tassar, trasiga bilar, trasig dator & en ganska så vissen matte  


Just nu har vi -14   men i alla fall väldigt varmt inne! alltid nått  


                  Kram kram   

Av Lena - 8 januari 2018 21:01


Vaknade sent, himlen var vacker, men en kvart senare var det vackra borta...



Malte & jag tog en promenad...




... en knepig disighet fast det var ljust...



... precis då kom solen & visade sej några minuter, den lyste magiskt på bergen längre bort, färgade dom till guld  



Den första gardinen från taket är idag, den andra var den 4:de januari, undra när den ska åka av helt?  



Milles mamma bad om hjälp på eftermiddan, gick en promenad &...



... & så fick han en åktur, som han tokgillar   sitter såklart fast i bälte! 




När jag kom hem var himlen magiskt vacker  



Huvudvärk, tankar... trött... men i morrn är en ny dag!  


                 Varm kram till dej som kikar in   

Av Lena - 7 januari 2018 19:52


Förmiddag & sömntutan sover längst av oss...



... vaknar till, slumrar igen, är ute på gården i blåsten & in igen för en tupplur till 



Jag har gjort en alá vegan gratäng, sååååå god! 



Ja så har vi fortsatt att mysa alla 4:a, dvs golvsängsläge mestadels, film & tv, & njuta av dagen  


                         Kram från oss    

Av Lena - 6 januari 2018 19:38


Började med en låååång sovmorron, för att sedan koka kaffe & plocka i fikaväskan, sedan bar det av mot en Loppis, en gigantisk stor, hittade dock inget, skönt tyckte gubben   som väntade i bilen med M & M



Åkte över Flottbron, så bedövande vackert överallt när solen sken & himlen var blå för en gångs skull...



... tillockmed en vägkorsning i en by blev fin i solen   



... åkte en liten bit bort från den & stannade för en liten promenad...



... kallt men inte olidligt kallt...



... fast bilen var skön att komma in i sedan, & fika för oss alla   



Några inköp i vår stad innan vi åkte hem via kyrkan, där jag tyckte dom skulle få en promenad till, men då! var det så fruktansvärt kallt så vi alla trodde vi skulle frya ihjäl   det hade hunnit bli -7 & blåste där på det öppna promenadstråket



Så vacker eftermiddagshimel & trafiken från Romme Alpin var gigantisk!



Hemma igen kom Sam, vi hade fått en "Pruttkudde" av min syster, den fick Sam att skratta så han tjöööööt, han skrattade så jag tappade kraften att blåsa upp den, för jag skrattade åxå så tårarna rann, vilken kul stund vi hade  



Så blev det ritstund mef faffa, en traktor blev det  



Nu firar vi min födelsedag i nya Ernst kirgstager glas!! som jag fick + en Ernst vinflaska, av vår sons fina svärföräldrar!!  verkligen så sköna att dricka ur!  har alltid önskat mej sådana, ser ju dom i programmen, men inte unnat mej några, snacka om att bli glad!   


Ätit gott! kallt ute, nu -9


Igår kollade vi en så bra film på Netflix, The young Victoria, sedan började vi se på 2 som var dåliga tyckte vi, för att sedan halka in på nya Ann på Grönkulla serien! så där ska vi fortsätta efter Gladiatorerna! 


                           Kram kram  

Av Lena - 5 januari 2018 00:02


Japp precis så! GRATTIS FINASTE ELSA!!!! som fyller år idag, 4 januari, samma dag som sin "moster" hi hi  



Idag blåstes 13 ljus ut!  



Den vackra tårtan hade hennes farmor gjort 




Så blev det paketöppning!...



... så många vackra precenter till Elsa, fast bara 1 kom med på bild, för jag hade ju fullt upp attt öppna mina precenter ju!  ...


 


... nämligen denna av oss, en massa bichoterier & silver smycken! hoppas nått passar  



Ett av mina fina paket, så vackert inslaget, av Elsa med familj  




Denna jag fick får ni se nu! sååååå söta kudde!! WOW WOW   



Min systers pysselhörna delux!  


 


 Mor & dotter 



Elsa har bytt sovrum med brossan, fint blev det!  



... vilken prydnad! en riktig "glasshylla"!!   


 



 Mor & son 





Vad blir det när det såldes en kasse gamla dockhusmöbler på PKU & min syster inte kunde låta bli att köpa påsen för en ringa peng? jo 1 rum & kök i kökshyllan i köket med belysning, så sött så jag svimmar!!  övriga hyllplan går inte heller av för hackor   med 2 pysselfröknar i familjen kan det bli såhär!    



Kväll i stugan & snöväder ute, jag är 1 år äldre men fortfarande ung i sinnet  & en fin dag till ända  (& detta inlägg skulle vart på dygn 4 & inte 5 som det nu blev!)

                    Kram kram  


 

Av Lena - 3 januari 2018 19:52


Där går dom, Vilda en Cocker & "mormor" -Vi möttes, dom med spark, vi gick, Vilda skällde & gjorde Malte exalterad, Vilda slet sej & dansade Jazzdans framför Malte!  "mormor" jagade henne & fick på selen, vi skrattade & vinkade hejdå!  



Promenerade runt "nya" byn...



... ut på nya trotoaren som gjorts genom byn, trafiken från Romme Alpin var enorm, som det vart var dag sedan Julen, jag hade gul väst, Malte många reflexer på täcket...



... & strax var vi på vår lugna byaväg igen  & fort kommer skymningen när den börjat. Gick förbi Vildas "mormor" dom kom just tillbaks, blev en lång trevlig pratstund  


Snöat hela dagen, på förmiddagen 0.5 minus, sedan 0.5 +


                     Kram kram     

Av Lena - 2 januari 2018 19:43


Igårkvällst var vi vid Sam mellan pappa & mammas skiftbyten, tyvärr sov han ju redan, som en liten Batman, hus söt  



Malte & jag på en promenad, Märtas tassar vilar inpackade i kräm, stumpan, fast hon är glad att slippa följa med ut! ha ha   



Min lunch, en korv som vanligtvis smakar apa  men då jag inte har något smaksinne, så är den toppen!  & bland den enda som är glutenfri vegansk


Uträttat en del i stan, tänk att allt tar sån tid, känner att jag snart spyr på stan!  kutar runt som en chas has, den grå färjen har tagit över skallen & hänger livlöst, 12 kg för mycket med fett, mer eller mindre skitig, hundtassar & hundhår på täckjackan som skulle varit tvättad "förut" ibland brukar jag pudra mej liiite för att dölja några blemmmor, inte idag dock & håller tummana att jag inte ska se någon jag känner, idag sprang jag såklart på en jobbarkompis! kram kram & jag skämdes... å andra sidan är det ju just såhär jag alltid är... bryr mej inte, & ibland tänker jag att oj va skönt för den "någon" som ser mej & tycker detsamma om sej själv, & att se en som är värre! dock gäller det inte mej, eftersom jag är vinnare där!  


Nu ska jag göra ingenting!


                        Kram kram  

   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards