frallorna

Direktlänk till inlägg 13 januari 2018

Ja ni....

Av Lena - 13 januari 2018 13:11


Jag har inte vart här på några dagar nu, det har snurrat så mycket i mitt huvud, då en vän oväntat somnade in strax efter Jul, det har varit så svårt att ta in, det började klarna i söndags kväll, med det kom huvudvärk & allt... på onsdag fick jag migrän av högsta grad, men inga piller hjälper mot sorg... brakade ihop helt & sov i 17 timmar...



... vaknade kl 11.30 på torsdag & kände mej så märkligt hel,klar & nöjd!... jag har inte drömt något, en vän sa att jag säkert vart till andra sidan, hälsat på & fått ett lugn... ja så kanske det var...



Eftersom jag inte orkat med något, inte ens min familj, kunde nu äntligen ena sonen komma för att hjälpa mej att lägga över ytterligare 64.000 bilder till den externa hårdidken där det redan ligger lika många, om inte mer   Sam piggade upp, han är en så ljuvlig, gosig, kramig, varm & härlig busunge 



Igår var så begravningen, så vacker, så många tårar, så fantastisk Präst...


 ...så vacker kyrka, så vackra sånger & orgelspel...  



Tyvärr mår inte Lincoln bra, han saknar sin matte så oerhört... husse tröstar & tröstar & kramar honom, Lincoln letar & letar & får ingen ro... & mitt hjärta brister för honom...



Lincoln & matte var så tajta 



Men han har en underbar Husse  som älskar honom över allt  dom är nu varandras livlina i hemmets vrå  lixom söner med familj såklart  en omfamnande tajt familj  som har det så tungt med saknad & sorg, efter en mamma, fru & matte & farmor som var navet i familjen....  



Efter allt det vackra & tunga med så många tårar, var det skönt att få kaffe, prata med varandra, minnas & faktiskt skratta  mina bilder på henne som levnadsglad & tillsamans med Lincoln gjorde mångas hjärtan varma 


Sedan lite "ovesäntligt dravel i det hela" att jag fick en stor vegansk glutenfri smörgåstårt bakelse som var så magisk att jag tappade orden! både vacker & så god så god  det gjorde mej förvånad faktiskt, för man brukar med dessa kombinationer av krav få lite mer sparsmakade alternativ när man är på kafeer & andra ställen...




... det var 2 unga tjejer som styrt upp allt i församlinghemmet med egengjorda smörgåstårtor & kaka, jag överöste dom med berömmelse gång på gång på gång!! 



Istället för kaka fick jag hallon med vegan chokladbitar & valnötter, heeeelt suveränt det åxå!!!   


                       ---------------------------------------- 


Nu har vi "bara" minnen kvar, ja det är ju så livet är, vare sej vi vill eller inte... & för hennes familj, 2 fina systrar & vänner, så kommer Ann-Britt alltid att fattas oss alla 


   


                                  I Ljust minne bevarad  



Kom inte hem förens efter 19, blev en lång dag, jag blev så speedad när jag kom hem, svårt att varva ner... men efter några timmar & en Malte som är väldigt inn kännande, så somnade vi tätt intill & gubben tog ett kort på oss  


I mångt & mycket är min blogg min Dagbok, ifall ni tycker jag skriver personligt, men jag vill minnas år från år från år, om händelser, väder & vind & så, denna blogg tar mej 9 år tillbaka, före den hade jag på en annan portal bloggat 1,5 år, det är åxå sparat  


Men alla är såklart välkomna att läsa, hur mitt & vårt liv är i det stora hela    



Sov länge, frukost, fika & en bya promenad om en stund, ingen Loppisrunda som vi tänkt, bara hemma, ligga framför tv:n, slumra, äta gott lite senare & bara vara  


Det tar på en, när man är som jag, en känslomänniska ut i fingersspetsarna som tar in livets alla skeenden alltid...   



Varm kram till dej som kikar in  

                                          Carpe Diem    

 
 
Therese

Therese

13 januari 2018 18:27

Så fint du skriver om din vän som nu fattas oss! Så sorgligt att förlora nån! ❤❤
Skickar en stor kram

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

13 januari 2018 21:15

Tack *hjärta* .... & som du kanske anar, är Lincoln en Keeshond *hjärta* deras första flicka av rasen köpte dom för ca 50 år sedan *hjärta*

Varm kram & Tack *hjärta*

 
Ingen bild

Anna

14 januari 2018 19:28

Kramar från mig😘

Så fint skrivet!
Kikar in varje dag, hoppas det släpper snart, sorg tar tid❤️
Du har DET så många saknar, ett hjärta!

Kram Anna

Lena

15 januari 2018 18:10

Tack! så gulliga ord *hjärta*

-Anna från Finnspång va? kollar på ringen nästan var dag :)) den ligger på skåpet i vardagsrummet, bredvid mina minnen *hjärta*

Varm stor kram *hjärta*

 
Ingen bild

Anna

17 januari 2018 20:25

Ja det är jag😄
ÅÅÅ Märta ringen😄👍
Ja den var din när vi hittade den, skickade faktiskt hem den då jag hittade den på webben! Tänkte på dig då❤️blev så himla glad för tavlan jag fick av dig med Petrus och Malte på stigen! Dessa fralla rumpor, älskar den bilden, den säger mer än tusen ord! Tittar på den varje dag❤️❤️❤️

Kramisar från Finspång😄

Lena

19 januari 2018 20:50

Tänker på er ofta *hjärta* & eftersom ringen ligger framme i "rampljuset" :)) brukat tänka på att åka förbi om somrarna, men jag är sån att jag inte vill "störa" klampa in, ja du vet, eller inte he he men sån är jag :O men en vacker dag kanske vi dyker upp! :)) vem vet ;)

Varm stooooor kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards