frallorna

Direktlänk till inlägg 9 januari 2018

Allt är trasigt...

Av Lena - 9 januari 2018 22:24


Hade ärende in till stan, både en promenad med Mille & handla lite, Mille hade dock just fått sin promenad av sonen när jag kom, liten miss gjorde inget & någon promenad 2 blev det inte i kylan.

När jag åker lägger dom sej som sagt alltid i samma bädd, & här ligger 2 bäddar & täcken på varandra, desto mer att bädda för Märta  



Märtas tassar är så röda & kylan knäcker dom totalt, så hon har till sin stora glädje utomhusförbud, bara kissa på gården, det har hon haft den sista tiden iof. men hon ska få en omgång dyr medecin. Maltes tassar mår heller inte så bra, men inte som Märtas, så vi tog en byapromenad i sol!!   



Min lunch: egenkokade eko kikärtor i lök & olivolja & blomkålspure, mums 



Tror allt i hushålletet har pajat  mina älskade scooterkängor gav upp på min födelsedag!! gick ut & -va?? ena foten blev dyngvåt & jag förstod  köpte dom 23 dec 2009 & välanvända verkligen! så jag fick väl inte klaga även om jag blev ledsen... har inte haft råd att köpa nya ännu & så länge det är torr snö så funkar dom  


Igår åkte jag till Mille & gamla hunk Volvon lade av bara sådär i farten, på en raksträcka som tur var, som han gjorde en period för ca 4 månader sedan flera flera gånger under ca 3 veckor, men den lagade sej självt då! mysko... jag vågade inte köra den på länge då, inte alls kul att bli stående, fast den startar efter en stund igen  Ja så har den tuffat på med gubben som schauför & även jag vågade köra den till slut, inget har hänt förens igår! *ARG* tog småvägar in till stan, vill inte bli stående i enkelfiligt med mitträcke, hemska tanke...

Idag fick jag istället ta den gamla Cittran & vad hände då? jo den har fått för sej för andra gången att den INTE vill bli körd i kyla! STOP singnalerade den... men gubben sa bara kööööör när jag ringde honom på jobbet, inget att bry sej om en "fransos som gnäller" sa han... jag körde med hjärtat i halsgropen, det gick bra  Idag lade gamm Volvon av även för gubben på väg till jobbet i rusningstrafik...


Startade den stationära datorn, men den ville inte riktigt, men efter mycket bök så hoppade den igång, nu ska den stå på tills jag får hjälp att ladda över mina kort till en extern disk, & får inte stänga av den före det! sa sonen med hög röst!  


Trasiga tassar, trasiga bilar, trasig dator & en ganska så vissen matte  


Just nu har vi -14   men i alla fall väldigt varmt inne! alltid nått  


                  Kram kram   

 
 
Di

Di

10 januari 2018 06:43

Ojdå verkar som året är lite trist för alla grejor brakar! Vi fick byta batteri i dec på bilen😔inte vad jag räknade med då. Sen nya vinterskor till båda.... nu gick mikron sönder... haha... ja man glömmer hur länge man haft sakerna så man blir lika förvånad när man måste köpa nytt😊 kram på dig och hoppas fortsättningen på året blir bättre för oss. Jag började året med att vara sjuk så allt kan bl bättre! Kram kram

http://Dithequeen.blogspot.com

Lena

10 januari 2018 12:52

Ja så det kan bli!...ibland klumpar det ihop sej ;)

Hoppas du snart är frisk igen!! *hjärta* så du kan ut & trampa runt i nya vinterkängor hi hi :))

Varm stor styrkekram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards