frallorna

Alla inlägg den 8 juni 2017

Av Lena - 8 juni 2017 17:20


Mycket regn har kommit i omgångar under dagen, & faktiskt tycker jag det är vackert med dis & dimma  



Tog bilen till Handelsträdgården, fick bara LOV att införskaffa flera blommor!!...



... så otroligt vackra Nässlor!! som jag letat efter sådana hela våren & så bara fanns dom där!! & en sort i orange, har aldrig sett den färgen tidigare, åååååååå va glad jag är för dom!!  dom växer sej så otroligt fina på altanen, blir stora kompakta som buskar! förra hösten när det blev lite kyliga nätter, lade jag en kväll över dom ett lakan mot ev frost, alla växter tål det, men Nässlorna bara ruttnade på en gång! poff så var dom döda på 2 dagar, ingen gick att rädda, snyft...  men nu så, blir det till att ta in dom innan frosten för övervintring inne i köket!  man lär så länge man lever...



... & ända sedan jag & min mamma var i Grekland för ca 10 år sedan, har jag önskat mej ett Fikonträd! idag slog jag till & tillockmed ett fikon fick jag med  mitt Olivträd som jag införskaffade för 1 år sedan klarade inte vintern inne, så synd 



Denna lilla hängande orange:a sötis fick följa med hem...



... lixom denna spretiga söta Pelargon...




... & dessa 2 fina stående Fuxior, hade alltid sådana förr i tiden, men det var verkligen länge sedan nu.



Märta tar det "piano" på favvo platsen  



Så var det "bara" plantering i fina krukor, skulle ta gubben med till vår Lanthandel för att packa i jordsäckar, men han hade inte tid, får bli i morrn istället


Nu ska vår altan blomma fint i sommar!! & min portmonä blev minst sagt ansträngd 



                   Kram & fin kvällning   



  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards