frallorna

Alla inlägg den 13 maj 2017

Av Lena - 13 maj 2017 18:18


Dagens Loppis är ett gammalt Missionshus, vrår & rum bakom & framom  gångar & prång, så stor!! & spännande...



... här en "rea" hörna  funderade på Peab jackan 



Fast det fanns allt! så fanns det bara en duk till mej, fastän jag sa HÖGT & TYDLIGT till mej själv innan -Du köper INGEN duk idag!!     så nog lik förbaskat var det de enda jag hittade  en gammal ny rullad på trästav  från Leksands Linneväveri, snart kan jag öppna "duk affär" tyvärr älskar jag alla mina hundra dukar för mycket för att sälja   


Kortet, ja de låg i en gratis hylla, ett foto från förr, bakpå står det Wiktors läs kort... På kortet ser jag en pojke som hade fel utgångs hatt, bara en brun basker, & jag börjar tänka på om det var pga fattigdom... sorgliga tider förr på många vis...



Vissa, eller dom flesta, förstår nog varför den var både gammal & fanns där  vet att jag har en speciell smak   


 


Många långa skogsvägar tog vi hem, visste inte var vi var  han fika 2 gånger & vcker natur. Hemma igen fixade jag mat som vi åt från en ljummen altan 



Gubben har börjat med veden!...



... själv har jag ju en trasig axel, & i den friska har fått en "latmask!"  



Altanen är fortfarande skön när klockan strax är 19.30  


.


Sitter här & myser med lite gott  



Märta har bäddat åt sej i en bia, pysselFia  efter lång solning   



Mellodifestivalen väntar! har en stor favorit, men jag är osäker på om det var Kroatsien? killen med operaröst som pratade med sej själv, & ändrade tonläge, så vacker!! & så gillade jag dom 3 tjejerna från Nederländerna annars många knepiga & fula, så det lär bli lite långrandigt att se hela, får väl zappa lite när det låter som värst    



I morrn blir det regn ,likaså måndag säjs det, bäst att suga i sej av altanvärmen medans tid är & just nu 19.30 strålar solen, så in i vassen skönt!!!  



                       Kram kram  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards