frallorna

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Kalas!! & jobb...

Av Lena - 31 augusti 2016 19:30


Så hade igår 1 år gått sedan denna Juvel kom till världen  & vi var bjudna på Sams 1 års kalas!!!      



Fick kladda på med sin tårtbit som han omgående välte aav tallriken  



Först mackor! & underbara Jeanette hade bakat gluten/vegan mjuka mackor! owaw säger jag bara, så makalöst goda!! & vilken omtanke  



Vackra bakelser & till mej en sagolik äppelpaj med tosca täcke! 




 


Precenter, kläder & leksaker & här bygger farfar med precent klossar  



Jobbat natt & i morse på morronrundan med Malte, satt detta fina & omsorgsfullt gjorda spindelnät  




Är så sent ute med blåbärsplockningen, men jag åkte i alla fall iväg till en bra plats som jag har & kollade, & jovisst! det fanns massor & dom var jättefina ännu! så i morrn åker jag dit igen,  plockade bara 3 liter, i morrn kanske 5 liter, alltid nått för frysen.

Trattisar kommer det bli så man kan bada i dom!  helt fantastiskt!, men på denna plats var dom väldigt små ännu, men om någon vecka så är det dax för skörd  


Plockade så det räckte att ha i maten jag gjort


Nu strax jobbnatt 3 av 3, sedan semester ni vet  


                       Kram mina fina som kikar in   

 
 
Ingen bild

Julia

31 augusti 2016 20:03

Men gud så jag ser ut där i hörnet! Men åh så goda mackorna var som Jeanette hade gjort, mums!

Lena

31 augusti 2016 20:16

Ha ha ha... å förlåt :o jag såg bara en fin du *hjärta* men nu när du säger det så ser jag att du stirrar, ska retuchera bilden nu! ;)

Kram fina fina du! & visst var mackorna galet goda :))

 
Ingen bild

Jeanette

1 september 2016 03:06

Vad bra att brödet gick att äta! Att baka är inte min starka sida men kul att man lyckas ibland :-)

Det viktigaste var att Sam blev firad av sin familj och han är så superglad över de ljudliga leksakerna med hjul! Klossarna ska vi nog ta fram i morgon och sprida ut över hela vardagsrummet ;-)

Tack till er alla fina Dennis sida av familjen <3

Lena

1 september 2016 19:16

Jag lade det i frysen & ska ta med på semestern nu!! :))

Ja lilla vännen, fast ljuden var ju riktigt behagliga & inte höga! ;) men kanske tjatiga ha ha :p Att bygga gillar ju alla, även om Sam kommer försöka äta upp dom hi hi :))

Tack gulliga du *hjärta* & Varm kram finaste Jeanette *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

1 september 2016 09:41

Oj, har det gått 1 år redan, det känns nästan som häromdagen som du skrev om den lyckliga tilldragelsen.
Härliga bilder och han är så söt och härlig Sam.
Blåbär, så gott nyttigt, förstår att du vill dit och plocka igen.
Önskar en härlig och fin dag.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

1 september 2016 19:18

Ja du, vart tog tiden vägen??? ;) & visst är han söt vår allas lilla goding :))

Ja blåbär är ju en riktig hälsokälla, lixom många andra bär & GRATIS! om man bara hittar & kan plocka :)) härliga Allemansrätten vi har *hjärta*

Tack fina du & varm kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards