frallorna

Direktlänk till inlägg 19 januari 2016

Sådärja...

Av Lena - 19 januari 2016 22:25

 

Väck mej inte!   sa Märta kl 10.00   

       

En hyffsat "lagom" kall promenad, till att börja med, sedan fick Märta nästan tasskramp, lite 3 bent då & då, så i morrn ska jag nog sy flis tofflor till henne  det funkade i alla fall super för några år sedan.


Runt minus 7 under dagen, nu minus 17,6... igen...  kylan ger sej inte, men det är ju vinter så...


Ja jag har inga stora krav på livet, älskar att vara hemma, lyssna på radio, bara göra ingenting, hundpromenader, eller kolla tv, läsa, eller som nu när jag nåltovar, har gjort en så söt uggla & håller på med en skata, ni får se, kanske i morrn!   


Bakat matbröd med pressad potatis i, rågmjöl & lite vetemjöl, blir så saftigt med potatisen, denna omgång får stora fåglarna dela med gubben  som även dom får för en gångs skull smaksatt bröd med brödkryddor  I morrn förmiddag är det nog kallt åt fåglarna som väntar   så det är bäst att vara förberedd.


Nu ska vi krypa ner framför tv:n & vid 00.00 tiden brukar det slås den sista drill för natten, vi är lixom "nattugglor" ho ho...


                                Kram på er  

 
 
Ingen bild

Anna G

19 januari 2016 23:10

Är nattuggla jag med men behöver inte ut och pinka,tur det för nu är det -20, har varit hela dagen så nu blir det säkert -27 i natt.
De är så söta när de går bredvid varandra på promenad, ett par tossor är nog skönt för tassarna.
Är hemmakär jag med, och en god bok i soffhörnan med kissar bredvid sig så känner man sig rik och även Guben får sitta intill.
Tack för fina ord att du uppskattade mina små ord!
Varma kramar!

Lena

19 januari 2016 23:47

Å fy så mycket kallare ni har & kommer få än vi! tur att gubben eldar så vi har varmt inne i alla fall ;)

Så du njuter åxå av det enkla *hjärta* ja så jobbar jag något nattskift ibland, när jag själv väljer. När min gubbe är hemma lagar han alltid bilar, men å andra sidan är garaget ihopbyggt med huset, så vi ses hela dagarna :))

Just nu ligger Malte tätt intill mej & med huvudet på samma kudde *hjärta* han drömmer & nyss ylade han ett lååååångt yl! & vi skrattade & nu rycker hans tassar, undra vad han drömmer ;)

Kram finaste bloggvän *hjärta*

 
Geddfish

Geddfish

20 januari 2016 07:38

Synd om hundar och katter när det är så kallt.
Jag har lite mildare, då. 8 minus "bara". Men för kallt för mig, jag är inte nöjd *skratt* jag vill ha 20 plus ;)
Ha det gott, kramkram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

20 januari 2016 18:46

Ja uch, jag lider åxå med alla djuren & längtar såååååå till våren & sommaren! :))

Kram på dej fina du *hjärta*

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

20 januari 2016 10:09

Hej Finaste Lena!
Tack för dina rader på messenger!
Kan du fråga Mats om jag kan värma vatten tex och hälla på aggregatet? Den avfrostar ju själv minst en gg i timmen, men för att få bort ev is inuti?

Här har vi inte lika kallt. Runt noll -1. Men snö...
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

20 januari 2016 18:45

Fixat! :))

Kram på dej härliga människa!! :))

 
Therese

Therese

20 januari 2016 12:45

Vad kul att du också börjat "Ulla" 😉 Det ska bli spännande att se alstret!
Det är bra att kunna glädjas åt vardagen och bara vara. Inte alla som gillar att umgås med sig själv, så det ska man vara rädd om.
Kram på er!!

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

20 januari 2016 18:45

Ja men du har ju Hundull!! skulle vara nått de ;)

Hi hi ja tur man kan roa sej själv *skratt* ;)

Kram fina du! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards