frallorna

Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

Igår & idag...

Av Lena - 9 januari 2016 18:20

 

Märta snattade åt sej en nalle från mitt syrum, ta den då tänkte jag  det morrades & pratades högt därutanför, jag bryr mej inte, för dom älskar varandra, men Malte ville åxå ha den  & efter en lång kamp vann han!  den blev helt disikerad & undersökt invärtes    

I tröttsam väntan på mej 

 

Vaknade till i natt, Märta ville ut & kissa

 

 

 

Snöat hela natten & förmiddagen, inte så det blir så värst mycket på marken, men desto mer på träden, vackert!

 

 

Bedövande vackert ute nu tycker jag 

 

Vi skulle ut, men inte Märta! hon vägrade kläder   men smet ut fort som öga, ut på vägen & så full i bus! -jaga mej då!!  tokfian fick nog efter en liten stund, då kylan kom krypande...

 

... & ville in till värmen igen  

 

 

 

   

Malte & jag tog en promenad, men minus 15 är kallt efter en stund, isar i kinder & näsa, så den blev inte så lång.

 

Bakat en omgång till stora fåglarna på förmiddagen & en omgång siktkakor till gubben, & aldelens nu tog jag dessa ur ugnen, oj så dom jäste sej stora! bra de då dom är många "storfåglar"som kommer i morrn     


Ville ha det klart då jag ska jobba natt inatt, så kul, det var ett tag sedan nu  


                    Kram kram i snöväder & kyla  


 

   


 
 
Ingen bild

Anna G

9 januari 2016 21:11

Vilka fina bilder du tagit,verkligen vackert med snön.
Dom är för tokiga och söta, och bilden på Märta när hon står bredvid den fina tomten och spanar så fiin.De är för underbara era vovvar. Det är glädje!
Och du bakar som den värsta bagaren till fåglarna, du är verkligen djurvän. Har ett rådjur( stackarn är ensam) som jag matar lite extra för hon är ensam, så lider jag med henne. Har bara -11 nu men det räcker!
Kram & nospussar!

Lena

15 januari 2016 00:03

Tack & tack! :))

Ja Märta hon är verkligen en Clown!! som man får skratta åt hennes hyss & påhitt varje dag! *hjärta*

Ja jag bakar & bakar, brukar tänka som så, att kunde dom skulle dom gärna jobba för brödfödan, men så är ju inte deras liv... därför bjuder jag dom vackra bevingade på mat *hjärta*

Kram till dej *hjärta*

 
Ingen bild

so carlsson.

10 januari 2016 05:50

Hoppas att din natt har varit bra.Häri Falun full fart nu sista rycket. -15 flyg snö i luften.Ha en fortsatt bra helg 😊S-O.

Lena

15 januari 2016 00:01

Oj! har glömt att svara, sorry ;)

Japp natten gick så bra så, mycket att göra, men det flöt på! fast nog atttans skulle det vara skönt att jobba "inne" på vintrarna...

Kram kram *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

10 januari 2016 15:05

Ojoj, så vackra vintriga bilder, helt otroligt vackra. Förstår att du njuter av det fina, men lite för kallt är det nog för att vandra ut någon lång sträcka.
Vi hade bara minus 5 i morse så det var hanterbart och vi har inte fullt så mycket med snö, men det ska ju komma mer i eftermiddag och mycket mer i Dalarna, vad jag har läst mig till.
Så snällt och fint gjort av dig att baka till fåglarna, de har det inte lätt i kylan.
Varm kram och trevlig söndageftermiddag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

14 januari 2016 23:59

Ja vackert var det & vackert är det, & förlåt att jag inte svarat i tid ;)

Just nu är här kalllllt! hua, minus 19.3

Kram kram *hjärta*

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

11 januari 2016 09:34

Halloj du fina godhjärtade vän!
Är på Kungsholmen nu. Här är snöblandat regn och slask..
Sötaste fina vovvarna! Klart nallen ska undersökas inuti. Ha ha
Varm Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

14 januari 2016 23:56

Ja så varu hemma igen då! måtte tiden gå fort nu! både för er men gärna här åxå, skulle faktiskt vara riktigt skönt med vår!! ;)

Kram i natten *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards