frallorna

Alla inlägg under juli 2015

Av Lena - 9 juli 2015 16:37

 

Vaknade efter någon timmes sömn efter nattskiftet, totalt förvirrad, om dag? tid? har jag jobbat? är gubben hemma? ska han jobba? totalt error  eller mer än vanligt! hohaaaa    sådär så det blev läskigt...

Huvudvärk, kaffe kaffe! gubben var hemma skulle jobba ättämidda  


Lite senare: sms -Kan du jobba en natt till? -å nej...   kände att jag måste få till huvudet lite, blev sittande en stund i telefonen, vill ju ha pengar, samtidigt är inte dom allt i världen... sedan sms:ade jag tillbaks ändå, mammon hade segrat... medans jag höll tummarna!... -ok, jag kan ta skiftet om ni inte redan hittat någon annan... -det hade dom!! YIPPI!!!! 


Nu kunde jag ta min Järntablett, som jag inte vågat innan jag hade gjort dessa 2 planerade skift, har ju inte tålt Järn i tablettform tidigare, därför fick jag alltid det i droppform på vårdcentralen, nu glömde jag säja det till läkaren sist, som skrev att jag skulle äta Järn pga att vädet var för lågt, tänkte att ok, jag försöker väl med tabletter i alla fall... fått milda, för gravida & barn men högt inehåll av Järn, vill vara hemma ifall magen får kramp...

   

Åkte upp till Romme trots en mulen himmel & några stänk, luft till huvudet till mej & lite spring & dofter till M & M  

 

Himlen blev bara lägre & lägre, men vi satsade på en runda runt fältet åxå  

   

Jo tjena!! regnet kom med RÅGE när vi var mitt på planen! sneddade över, det fullkomligt vräkte ner!! även om det inte syns på bilden...

 

... kunde inte annat än att ta en " selfies" & här ser man i alla fall lite regn, själv såg jag inget när vi var vid bilen igen, det var precis som jag stod i dushen!  eller vi ska jag säja & Märta hon LED! -dumma påhitt av mamma!! /Märta   Malte var glad ändå   


Ikväll händer det nått!! kl 20.00 ska jag på date!!  

Han heter ERNST!! & vi ska pyssla i hans sommarhus!!      


                             Kram på er  



Av Lena - 7 juli 2015 19:12

   


Gått en byapromenad, handlat hundmat åt Märta & lite smått & gott, inget regn, lagomt varmt, några strimmor sol & lite blåsigt, men de är bara bra, för då flyger myggen bort ;)

Blev så glad, såg 1 kotte i andra änden av byn & en inte så långt från oss, så då är dom här trots allt!! :))) hoppas hoppas dom irrar sej hit åxå, oj så med mat dom ska få då *hjärta* hoppas dom får det där dom är nu åxå ;)



Hade kollat in dessa muggar på Lagerhous, & så åkte min syster förbi Örebro & gick in där & tog dom med hem till mej, såååååå fina!! får bli sommarmuggar ;) hade ju iof jätte fina redan, men kunde bara inte låta bli...


Strax ska jag iväg & jobba 2 nätter, så kul!! :)) länge sedan sist då vi semestrat ett tag ;)


                Kram på er mina fina som kikar in *hjärta*  

Av Lena - 6 juli 2015 20:05

       


Regnet har stått som spön i backen kan man lungt säja, det har vräkt ner... vi gick några snabba kissvändor på förmiddan, dom var riktigt varma faktiskt, så varma så jag tänkte nästan dusha på baksidans gräsmatta fniss ;)


På eftermiddan kom uppehåll & solstrimmor, då åkte vi till Romme för en promenad :)) -oj oj! regnet hade gjort sjöar överallt, endel riktigt stooora!! bra de, då fick dom svalka tassarna i värmen som blev i solstrimmorna *hjärta*

Vi njöt allihop, efter värme-dagarna som varit då vi har tagit det mera "piano" ;)


Så vacker & varm kväll, dörren öppen ut på altanen, dom har solat & myst & Malte hittade en pipis leksak någonstans?? gösses så han bitit & lekt med den *skratt* tills Märta fick tag i den & bet sönder den ;( Får köpa en till i morrn ;)


                                Kram på er *hjärta*

Av Lena - 5 juli 2015 22:25


Grattis Hugo!! ett försenat kalas pga. semester ;)


Tårta & massa gott!!


 


Malte dregglade över mina gluten & mejerifria kakor!! & fick såklart dela dom & Märta såklart ;)

 


Mamma som har ju fyllt 75...



... fick av min systers familj bl.a detta! :))


 


... & Tulo, Viol & Friska Fläktar! minnen *hjärta* 



Vi blev kvar länge då gubben & hennes gubbe fixade med krångliga bilar ;) Märta & Malte fick sitta i bilen i sina bältes selar en liten stund på slutet, lagomt kul va ;( 


I morrn ska jag ladda upp mina bilder i systemkameran, med bättre kvalite ;)


            Kram mina fina som kikar in! *hjärta*

Av Lena - 4 juli 2015 23:20


Igår efter kalast för mamma igår, så åkte vi till Apoteket, blev en väntan utanför bilen i skuggan under tiden


 


Sedan åkte vi till Grangärde Musteri & handlade lite, en mysig butik ;) köpte kaffe som vi drack i bilen



På kvällen hade vi & min bror & fru vakten vid hamnen under natten...


 


... hade med mej kakor som blev över från mamma kalaset & i Grangärde köpte jag detta ur goda Vegan godis, absolut inga tillsatser eller farliga ingridenser!! owaw! får bli fler påsar ;)


 


Ja så var det dagen idag, sov efter natt-vakten, & på eftermiddan var det dax för Peac & Love, min mamma var medbjuden som en precent på hennes födelsedag av min bror med familj :))



När Doug sjungit färdigt, han var så bra & gjorde med all säkerhet ingen besviken, så köpte vi fika & satte oss i gräset, som tur var skymdes solen av ett snällt moln, så det blev ok i värmen :)) 


 


Så kom Gill Jonsson, vilken röst & vilken fantastisk show!!


 


& såklart kom även Doug in på slutet & dom sjöng duett, så vackert

 

 


Självklart & vilket nog ALLA förväntat sej, så avslutades hennes framträdande med en så vacker hyllnings låt till Kristian Gidlunds minne... då rann många tårar på allas kinder & ögon överallt var röda efteråt... 



Vi funderade lite på vad vi skulle göra mer, gick vilse en vända på området ha ha, sedan...



... åkte vi hemåt. Jag hade fått lite huvudvärk, ena sonen hade varit snäll & åkt hem & kissat med Malte & Märta *hjärta* Hemma blev det mat & panodil ;) & vila öronen, pust ;)


Vi stod längst fram vid staketet mot cenen vid båda uppträdandena, & där var volymen påslagen he he ;) 


SMH:is prognos visade att vi hade åska alldelens bredvid oss här hemma, men vi har inte hört något, mot stan är himlen så vacker & orange, men åt andra hållet hotfullt mörk, få se om vi får någon knall i natt. 


Dörren öppen ut, fläkten på, pust ;)


I morrn blir det mer kalas!!


                              Kram på er *hjärta*

Av Lena - 2 juli 2015 23:06


Grattis systersonen Hugo på din födelsedag!! ha det så härligt i Falkenberg & välkommen hem & ha kalas för oss som väntar!! Märta är sur för att hon inte fick tårta idag :( men hon går att locka till glädje med en extra bit på söndag hi hi ;)  ses då!! :)))



Ja så lämnade vi Öregrund efter 2 underbara dagar, vilken underbar pärla det är, i alla fall tycker vi så ;)



Våra husbils grannar hade 2 Lagotto pojkar, som vovvade då & då ;) inte visste jag att dom från början var vattenhundar! har ju bara hört om tryffel, men det är en nyare tes för rasen, som älskar vatten :))



Pust ja, +31 men AC i både bodelen & fram i husbilen gjorde att färden gick galant hem! :))


 


Stannade till i Forsmark & tog en fika i skuggan, köpte kanelkringla till gubben, & kaffet dom serverade var uber gott :))



Stannade till i Hofors åxå för en drill, det blir ju så mycket vattendrickande för Märta & Malte så vi kissar ofta ;) Där kom en söt And flicka gående, hon fick massor av mat, hon gluffsade i sej så jag på riktigt trodde hon skulle dö!! ut med vatten, hon hulkade & hulkade... men så fick hon ner maten, pust, vilken oro för mej ;) sedan kom kajorna, mer mat! nu på kvällen frågade gubben lite försynt, blev det nått kvar till mej? ha ha ha ha :)))) jadå, de blev de ;)



Stannade till & köpte en golvfläkt innan vi var hemma, har en bordsfläkt som låter värre än ett tröskvärk, den duger inte ens att skänka till Ta Till Vara ;) denna låter så gott som inget! bara ett sus... ger svalka & är redan älskad av oss alla! :))


Malte har gonat ner sej här på altanen, ja man vet inte vart man ska vara i denna värme, vi går från plats till plats & pustar ;)


Kvällen är vacker, färgen är rosa, vilken fantastisk start på Peac & Love dagarna i vår stad!! snacka om tur med vädret! :))


I morrn är det kalas :)) inte för Hugo, men för min mamma *hjärta*


Nu ska jag till att börja med krypa ner på golvsängen, få se sedan om jag går ut hit på altanen & himlasängen, å andra sidan ska det ju vara 25 grader redan kl 08.00 ;)


                   Kvällskram mina fina *hjärta*  

Av Lena - 2 juli 2015 08:52

Gått en morronpromenix bland dom vackra Jasmin doftande gränderna, hittade en stig som ledde oss tillbaka :-D

Gomorron mina fina som kikar in *hjärta*

Av Lena - 1 juli 2015 22:31


Vi började förmiddagen utan taket utfället, sköna moln skymde solen lagomt...



... men taket vevades ut & till slut gjorde vi en *skugg Camp* av stolen & ett underlägg, blev hyffsat, men fortfarande var värmen för mycket på...


Grannen skulle grilla & satte den en bit bort, 4 kotletter... värst vad måsarna gapar sa jag till mannen ;) he he dom hade fest! det tog en stund innan grill gubben såg det, sprang fort vill jag lova, frun ropade -hur gick det med köttet?? -jo bara bra svarade han... -jo tjena *gapskratt* måsarna hade dragit av alla från grillen & slet i ;) tydligen borstade han bara av dom & lade på dom igen *gapskratt* hoppas att plomberna höll ha ha ha ;)



En båt kom & lade till...



Malte gubben tyckte värmen var för på idag, Märta har inte alls svårt för den, Till slut var det skönast inne i husbilen, där öppnade vi korsdrag av den lilla vind som var, jag kylde handukar i frysen & pysslade om mitt lilla hjärta, nu var det inte alls akut, men han hade allt lite jobbigt. ett tag när det var kanon varmt



Smultron överallt, men förmodligen gödslade med hundkiss, se men inte röra ;)



Malte fick en skön sömn & vaknade pigg igen! då tog vi en kvällspromand i skuggiga sköna gränder som doftade Jasmin, ser ni busken? 


   


Hörde musik från hamnen, gick ner & där satt en Trubadur med en fantastisk röst & sjön Covers på en bar, vi satte oss på en parkbänd bredvid & njöt... kvälle var varm & magisk, musiken gudomlig, & allt var bara så enormt... svårt att förklara känslan, blev lixom helt tagen av stunden, allt det vackra... Carpe Diem...




Knatade hem efter en lång stund, öppnade en flaska Rose, lite jordgubbar 



Kvällen är magisk, vi njuter, men nu inne, för myggen är här, samma endra som igår hö hö ;) myggnät på alla fönster, alla fönster måste vara öppna, för fortfarande är det såååå varmt! pust...


Sett Barnmorskorna i East Eand, som jag trodde var i måndags ;)


Nu ska vi bara vara, som vi iof. bara gjort hela dagen ;) njutit, druckit vatten & kaffe, ätit god mat = inte gjort många knop  :))


                              Kram på er *hjärta* 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards