frallorna

Direktlänk till inlägg 2 juli 2015

Hemma & kväll...

Av Lena - 2 juli 2015 23:06


Grattis systersonen Hugo på din födelsedag!! ha det så härligt i Falkenberg & välkommen hem & ha kalas för oss som väntar!! Märta är sur för att hon inte fick tårta idag :( men hon går att locka till glädje med en extra bit på söndag hi hi ;)  ses då!! :)))



Ja så lämnade vi Öregrund efter 2 underbara dagar, vilken underbar pärla det är, i alla fall tycker vi så ;)



Våra husbils grannar hade 2 Lagotto pojkar, som vovvade då & då ;) inte visste jag att dom från början var vattenhundar! har ju bara hört om tryffel, men det är en nyare tes för rasen, som älskar vatten :))



Pust ja, +31 men AC i både bodelen & fram i husbilen gjorde att färden gick galant hem! :))


 


Stannade till i Forsmark & tog en fika i skuggan, köpte kanelkringla till gubben, & kaffet dom serverade var uber gott :))



Stannade till i Hofors åxå för en drill, det blir ju så mycket vattendrickande för Märta & Malte så vi kissar ofta ;) Där kom en söt And flicka gående, hon fick massor av mat, hon gluffsade i sej så jag på riktigt trodde hon skulle dö!! ut med vatten, hon hulkade & hulkade... men så fick hon ner maten, pust, vilken oro för mej ;) sedan kom kajorna, mer mat! nu på kvällen frågade gubben lite försynt, blev det nått kvar till mej? ha ha ha ha :)))) jadå, de blev de ;)



Stannade till & köpte en golvfläkt innan vi var hemma, har en bordsfläkt som låter värre än ett tröskvärk, den duger inte ens att skänka till Ta Till Vara ;) denna låter så gott som inget! bara ett sus... ger svalka & är redan älskad av oss alla! :))


Malte har gonat ner sej här på altanen, ja man vet inte vart man ska vara i denna värme, vi går från plats till plats & pustar ;)


Kvällen är vacker, färgen är rosa, vilken fantastisk start på Peac & Love dagarna i vår stad!! snacka om tur med vädret! :))


I morrn är det kalas :)) inte för Hugo, men för min mamma *hjärta*


Nu ska jag till att börja med krypa ner på golvsängen, få se sedan om jag går ut hit på altanen & himlasängen, å andra sidan ska det ju vara 25 grader redan kl 08.00 ;)


                   Kvällskram mina fina *hjärta*  

 
 
Kikkan

Kikkan

3 juli 2015 21:12

Bra att hemresan gick bra, jättevarmt här idag igen, men inget att klaga på, så kallt som det var i våras och början av sommaren. Ha en trevlig week-end ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

4 juli 2015 15:41

Ni tror att jag låtssa och över driver? Att jag gör mig till för att får allt att verka värre än det är?
Jag är en mamma, fru som berättar om min vardag: Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Har hel sjukersättning, gift, två tånåriga barn varav den yngsta har utvecklingtörning. Liksom jag har asberger, autism, utvecklingstörning. Vi bor på landet vid en vacker sjö. Välkomna hit! Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser!
DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
TACK I FÖR HAND!
miamiamia.bloggplatsen.se
mia2@home.se
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / mia2@home.se
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
miamiamia.bloggplatsen.se

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

4 juli 2015 18:51

Vi behöver fler fläktar det är helt klart. Håller på att förgås i hettan idag. Kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards