frallorna

Direktlänk till inlägg 29 juli 2015

Idag...

Av Lena - 29 juli 2015 23:22

   


Lufsat runt vid Romme en stund efter att vi handlat en del i stan... 


 


Vi har sett denna troligen en Lamborghini i stan 2 gånger nu, den väser när den drar iväg, sååååå häftig!!!!! -undra om an kösta nå då?? mohaaaa ;)


Haft kafferep här hemma, mina föräldrar var här & plockade röda vinbär & så kom svärgubben ner för en kaffetår.


Har köpt hundmat på Vettris, hur idiotiskt det än är när Maltes hud/kropp gör uppror, så har jag bestämt mej för att byta fodret till honom, får för mej att det han haft inte är bra för honom... detta jag valt nu tror jag på, ett allergifoder som åxå läker huden & är glutenfritt, helt mitt eget val, hoppas min magkänsla är sann, Vettris har bara bra personal, men idag var det lite mycket för dom att göra, trasiga hundar som kom in akut, hade velat diskutera fodret, kan göra det senare, köpte en liten säck till att börja med, & föresten ska Märta åxå få prova det. Byter från Royal till Specefik.


Baddat Maltes fläckar & tassar & Märtas åxå, djursköterskan tyckte jag kunde stryka ett tunt lagen cortison på blemmorna som inte är öppna sår, ett evigt pysslande just nu.


Sett filmen Conair med Nicolas Cage, väldigt bra & lite jobbig ;)


Ingen ordning på torpet här, semestertiderna går till historien ha ha ha vaken hela nätterna, eller gubben till ca 02-03 tiden, men sover desto längre på morronen ;) jag "bara"till ca 01 ;) & vaknar tidigare & tar morron pinken med Malte ;)


Nu ska han strax få slå sista nattdrillen & kl är 23.55


               Gonatt mina fina bloggläsare *hjärta*



 
 
Geddfish

Geddfish

30 juli 2015 08:58

Konstig sommar. Är tillbaka från klostret, men sover lika illa, även om själen fått lite mer ro.
Nospussar till de fyrbenta ♥
Regniga och åskiga kramar ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

2 augusti 2015 23:04

Ja den blev inte som dom flesta önskat, trist för dom sol & värme suktande människorna... :(

Själv är jag nöjd med vädret!! :))

Uch ja för att sova dåligt, det gör jag åxå :(

Tack & kramarom dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards