frallorna

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

Igår & idag!

Av Lena - 26 juli 2015 20:09

 

Igår kuskade vi ut med Gullan, hittade en egen ö bara för oss  hann inte mer än gå mot bryggan förens Malte skull ur! dom rusade i vattnet & vadade runt  

   

Gick en lätt promenad i mossa + några sommar rus    & Malte njöt så det strålade om honom, äntligen fri   

 

Här med en pinne i munnen, tokungen va ja älskar dej  

 

Vi fikade alla 4:a

 

Blev bryggspring & t-shirt på...

 

... efter en stund

 

Så mysig stund som blev en timme & 20 minuter  

 

Inlindade kuskade vi vidare, hade sms kontakt med kusin & bror, vi var alla på olika platser idag   men strålade samman lite senare...

   

... körde in bredvid den vinröda båten, dom låg vid en brygga där denna...

 


... snok hade bestämt sej för att ligga! ...

 

Skrattade & pratade en stund, men klev inte ur båtarna.

 

Kände att regnet närmade sej & vi har ju ingen "gå fort båt" så vi startade upp vår lilla 2 två taktare i Gullan & tuffade hemöver dunk dunk dunk... strax efter kom min bror & kusin, fast betydligt fortare  

   

Gisses så jag tycker det ser mega härligt ut när det går undan...  här for min bror med fru om oss

Här min kusin med fru som körde i vår takt  

 

Så var vi i hamnen igen & knöt fast våra båtar & gick in till oss i husbilen för lite hamnfika, skratt & prat. Vi väntade med spänning på regnet, som kom en timme efter att vi kom iland     

 

Idag vaknade vi till ett piskande regn, min systers familj kom hit en vända, Elsa fick göra en stor...

 

... marängsvich! så god!  

 

 

Malte & Märta fick melon som dom älskar!  

 

Vår son med sambo kom hem efter en husbilstur, hade varit på Furuvik & på 2 spel vann dom 2 stora första priser! en 2 kg Snickers kartong & en 2 kg Center! snacka om tur!!   Hugo & Elsa fick välja en att dela på, det blev Center  tror dom blev glada  


Ja så har det inte blivit mycket mera gjort efter det...

 

... bara degat, varmt ute på altanen i alla fall.


                               Kram på er!     



 
 
Ingen bild

Kerstin.

27 juli 2015 21:03

Så härliga bilder,skönt att hitta en egen ö att strosa omkring i å härligt för hundarna när dom kan vara lösa är det ormfritt där??
I morgon skall jag åka till Loppisladan och titta om jag hittar något fynd det blir ju regn i morgon så då kan man ju unna sig en liten loppistur.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards