frallorna

Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Vilken dag...

Av Lena - 10 maj 2015 22:05

 


Regn hela natten, så mysigt att vaggas till ro av smattret på taket...

 



Men det klarnade upp fort! & himlen har sedan varit blå


Gubben tyckte vi skulle ta vägen genom Norge till Årjäng... jag sa att det finns säkert en Tull på vägen in i landet & så, han skrattade & sa att nej nej! -jo tjena! inga stamtavlor/pass med åt M & M & där kom tullen! av med bältet & bak för att snabbt som katten dra ner gardinen... man åker igenom en & en, på var sida visiterades bilarna noooga! kallsvetten rann... men han bara log & vinkade fram oss & iväg... gud vilken pärs.... jag har faktiskt ingen aning om man får åka in i Norge utan stamtavla, eller Pass? som dom ju har men ligger hemma ;) -snacka om att hålla på att skita ner sej!! ha ha ha ;) medans gubben var lika lugn som alltid ;)


 


Vi åkte som i en berg & dalbana hela norge vägen, så backigt så jag har alldrig varit med om dess like!! men så vackert, -en sak som jag lade märke till var att såååå många trähus var senapsgula till färgen, en färg som vi inte har hemma på husen, försökyte fånga ett, men på denna bild upplevs det inte som den senapsgula färg som var.


Genom en vacker stad med en borg däruppe...



... stannade till på en rastficka för en bensträckare, kisspaus & fika


Så var vi äntligen på Svensk mark, stannade till på en rastplats & gjorde mat, under tiden...




... jag fixade den tog gubben en promenad med Märta & blev pratandes med dessa Norrmän, dom kände igen oss från Strömstad, Märta bara tokade sej & tog all plats, hälsade på deras lilla vän, höll på att mangla ihop honom *skratt* vilken "Bulldoser" vi har! ha ha ha ;)


Efter maten gick vi en promenad, en eka som tak över anslagstavlan! smart! ;)


 


Där låg en båt för tjärning, men nej, den hade blivit en Grillplats!!


Undra om vi fick en ide för Karins fortsatta liv?? så smart! :)) tänk att ha henne på baksidan av huset med en eldstad framför, som jag alltid önskat mej... nu får vi allt fundera lite he he ;) 


         


Så kom vi äntligen till Fryken i Sunne, tog en promenad innan Mästarnas Mästare började som jag ville se  


Bäddade skönt åt M & M som somnade... 



Nu en bedövande vacker kväll & Örnen blev än vackrare i solnedgången...


Polisen kom för en stund sedan i full fart, vi står på en Vägverkets rastplats, han körde fram till en svart skåpbil i andra ändan av en stor parkering, ur & fort fram till den, gubben stod i duchen & jag satt & bara gapade... länge pågick något, alla dörrar öppnades... efter en lång stund lämnade Polisen killen & bilen & vinkade till åt honom & åkte... körde sakta förbi vår husbil & kollade in...

Uch sa jag till mannen, undra vad dom trodde? Polisen alltså... bilen är kvar ännu, killen gick nyss ur den & in på toan... det har kommit en lastbil åxå, känns lite tryggare på nått vis... Gubben tycker jag är nojig, ja jag kanske är det ;) 


Vovvarna sover, gubben kollar Johan Falk, jag sitter här vid datorn, & nej jag är inte rädd ;) kommer sova lika skönt som alltid, med en Ärta tätt tätt nära *hjärta* 


                    Kram kram mina fina som kikar in *hjärta* 

 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

11 maj 2015 15:42



Lena, du vet väl att man får betala dyrt för att åka berg och dalbana i Norge? Ha ha ha, skojjjar....

Så fina foton, kör försiktigt.

Kramen ♥

http://egopyret.blogspot.com

Lena

14 maj 2015 08:58

Ha ha ha ;) Kändes som Balder på Liseberg ibland ;) -tjoade på gubben vid tvära backar & skarpa kurvor, gösses vilket landskap!! & såååå vackert *hjärta*

Kramarom dej *hjärta*

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

12 maj 2015 12:33

Åh vilka fina bilder! Härligt ni haft det.
Vet inte hur de funkar med hundar och pass i Norge, men om man inte tar ut dem ens kan det väl knappast vara ett problem.
Tur de gick bra!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

14 maj 2015 08:55

Jag måste fråga på FB har tänkt det flera dagar nu ;) för många åker över med sina på hundutställningar, det är ju inga problem, men undra om dom stannar & visar nått då?
Följde en som åkte med Husbil i Europa förra året, dom hade en Papillon med & först så stannade dom plikt troget i varje Tull, men sedan gick det inte längre, då Tullpersonalen blev irriterad! dom stoppade upp köerna för en hund!! så efter några plikt trogna stopp så struntade dom sedan i det & blev aldrig stoppade heller.

Vi tog en bensträckare i Norge ;) & ja resan blev helt underbar *hjärta*

Kramarom dej & Tack *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards