frallorna

Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Arla morgontimme...

Av Lena - 18 april 2015 05:40

 

Upp på toan  ser denna vackra gryning... önskar jag hade vidvinkelobjektiv på min mobil... taget från vår altan...


Kände av halsen när jag gick hem från morronjobbet igår morse, gode gud, hoppas inte att jag smittat någon... men hur ska man kunna veta...


Gubben hörde inte vad jag sade när jag vaknat igår vid lunchtid, & Malte tittade på mej som om jag kom från en annan planet ;) hade 7 kg gröt i halsen & det gjorde ont så infernaliskt så tårarna rann när jag fick lov att svälja... Ipren Ipren, vem är väl som du!! ;)

Tog en det sista jag gjorde i gårkvällst & en nu, vet inte om han hjälper? men vill tro det ;)


När vi gick in för landning när vi kom hem, fick jag ett fruktansvärt lock för öronen & ett enormt tryck i huvudet, blev totalt stendöv & trodde på riktigt att mitt huvud skulle explodera... vilken ohygglig smärta!! locket har delvis släppt, men långt från allt... kanske hade jag en påbörjad flunsa i kroppen? så här har det aldrig blivit förr vid flygninar, tur det kom på hemresan :P annars hade London blivit en katastrof...


Lite feber, trött, fet, döv & halsont mohaaaaaaaa ;)


             Gomorron mina fina som kikar in *hjärta*



 
 
Geddfish

Geddfish

18 april 2015 07:59

Gomorron, underbar bild!
Skönt få klaga av sig ibland. Jag klagar jag med, ser fruktansvärd ut, vill inte visa mig för folk.
Kryakramar till dig och en fin lördag trots allt eller tack vare Ipren.

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

18 april 2015 17:49

Morrn & gokväll! :))

Ja ibland är det så, även om mina krämpor inte är något emot vad många drabbas av... brukar inte klaga så värst här tycker jag ;) men ibland hoppar grodorna ur munnen ner till tangentbordet! ha ha ha ;)

Nu en Ipren till!

Kram finaste du *hjärta*

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

18 april 2015 10:55

Åh vad jobbigt!
Exakt sådär hade jag för många år sen när jag flög influensasjuk med feber.
Det gjorde så ont, trodde öronen skulle sprängas, och jag grät som ett barn.

Efteråt hade jag lock i öronen i flera veckor.
Så om jag är förkyld flyger jag aldrig om jag kan undvika, och måste jag så tar jag nässpray och kortisonspray samt Ipren redan innan.
Det var en mardröm och dessutom är jag sjukt flygrädd.
Stor KryapådejKram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

18 april 2015 17:49

Tack snälla snälla för att du berättade!! sonen kom hem & skrämde mej & sa att jag måste till doktorn för att återställa trummhinnan :(( något jag INTE VILL i första tag!! vill tro att den buktar till sej rätt med tiden hua hua :(
Visste inte att jag hade flunsa i kroppen, det fick jag känna här hemma igen, & i luften ;) hade aningen halsont när jag vaknade på mogonen, men inte så det störde, så jag hade inte en tanke... näspray hade jag i resväskan ;) satt & tänkte på det när huvudet skrek...

Känner att jag kan andas ut efter dina rader *hjärta* hellre halvdöv i veckor än att gå till läkaren ;) så gott som alltid när jag får flunsa får jag nersatt hörsel, men detta är med råge gånger allt :((

Kram finaste du *hjärta*

 
Ingen bild

Anna G

18 april 2015 18:23

Fy vad det låter ont och otäckt. Men vilken tur som du säger att det var på hemresan, om det nu måste hända.
Hoppas det går över snabbt som attan!
Kram/Anna

Lena

19 april 2015 19:56

Uch ja, det håller i sej fortfarande, blivit liiite bättre, men fortfarande jobbigt att inte höra nått :((

Tack snälla & varm kram till dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards