frallorna

Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Snööööö....

Av Lena - 1 februari 2015 22:30

 

Vilket snöande hela dagen!! vägarna i byn blir bara mindre & mindre...

  ... & traktorplogaren får bara svårare & svårare att få undan snön & högarna bara växer...

 

  Malte & jag tog oss en förlängd byapromenad i snövädret, vi var lagomt isfrusna när vi kom in igen.

    Åkte in till stan för att köpa lite saker till köket, & där i korsningen en bit från oss hade en husbil fått stopp! hujeda mej för att vara ute & köra husbil i detta väder  

 

Dessa paserade riksvägen, inväntade varandra & visade verkligen omtanke till varandra  & var med all säkerhet glad åt all snö som kom!  

 

Åkte förbi till grannbyn & köpte en till stoooooor hundpläd!! makalöst mjuka, Märta & Malte älskar dessa! den förra klippte jag itu & lade halva i bilen & en del inne som dom ska vara på båda 2!  nu har vi fler inne  & så i stan var vi in på Jysk & köpte en billig madrass till soffan & ett extrapris påslakan för 75 kr som jag ska häfta fast madrassen med, kommer bli super  fanns inte så många färger att välja på, & jag ska ju ändå ha ett täcke på sedan, bara jag hittar något.

  Köpte åxå stols & soff tussar/förhöjningar, & så blir det till att klä stolarna ytterligare, då slipper vi kapa benen på bordet, som jag känner nu i alla fall. Fixat en stol  märkbart högre!  men snacka om att det blir styltor!!  

 

Sytt en paradhanduk av ett gammalt lakan jag köpte, blev så bra så, lite trångt där emellan fönstre, men ville ha hyllan där ändå.


Snön vräker ner fortfarande!! pust...  ... & 8 minus...


                                    Kram på er  


 
 
Geddfish

Geddfish

2 februari 2015 08:55

Paradhandduk, det hade alltid mamma. Jag har också haft i mina dar. Fint!
Jag har lite snö här också, men bara lite, plogen har varit en liten sväng ändå.
Ha en fin måndag, kram, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

2 februari 2015 23:54

Ja det är fint, jag hade åxå det förut i många många år, nu dags igen, tack vare att jag vill ha upp Farmors gamla vackra ärvda hyla *hjärta*

Kramarom dej *hjärta*

 
Skånepågen

Skånepågen

2 februari 2015 09:20

Onekligen vackert med all snö. Här snöar det också och täcker några snödroppar som vågat sig upp och blommar.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

2 februari 2015 23:52

Oj! har era snödroppar kommit upp redan!! he he här är dom väl begravda under all snö ;)

Ja jag håller med, det är otroligt vackert med all snö, om sedan solen kunde komma & gnistra på all snö & ge en blå himmel blev det än vackrare!!

Kram på dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards