frallorna

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Tisdag...

Av Lena - 22 juli 2014 15:28

 

Mina föräldrar kom hit & plockade bär, då vi har i överflöd, & mamma som älskar att safta & göra gelé fick massor, då deras buskar var snåla i år  

 

Såklart hade hon lagt i hundgodis  

 

Fortsatte att plocka hallon & då måste man vara välklädd om man inte ska bränna ihjäl sej på alla nässlor, men som tur var var det skugga.

 

Fika dax!

 

Så fortsatte gubben med rensning, jag älskar lummigt lummigt & inbäddat i grönska, gubben gillar sterila miljöer typ  jag var med & pekade på allt som fick fällas  nåja, det växer upp igen!  & upptäckte...

 

... att där i plommonträdet hade skatorna byggt bo!!  kunde inte komma närmre Skat resturangen!  

 

 

Men denna vackra buske blir inte nerklippt, så vacker med sina bär som sedan spricker & blir det svarta i mitten av blomman  ingen aning om vad den heter, men blommar länge länge.


Nu har gubben åkt till ena sonen som ville ha hjälp med lite snickeri & garderobs byten i lägenheten, & själv flämtar vi i värmen här hemma  men den som väntar på nått gott.... bad han köpa med sej en Mac Bean meny hem, åååååååå suck så gott...


                               Kram i solen  


 
 
Ingen bild

Kerstin.

22 juli 2014 19:17

Har googlat på oxycom den är Holländsk men det ser ut att det inte finns någon i Sverige som säljer den,det var synd.Men vilken fin buske du har har aldrig sett en sådan förut,är det bär som är på den är dom ätbara??Men fy så himla varmt det är kollade på Bollnäs på lördag 29 grader mitt på dan så det går inte så vi får nog bli hemma om det inte ändrar sig vädret,så typiskt men man skall väl inte klaga,har gått med Kasper i skogen det är allt han orkar ligger å slöar bara jag förstår honom!!Nu skall jag gå in å se väder.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards