frallorna

Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Så här blev dagen...

Av Lena - 11 april 2014 19:42

 

För det första Herr Malte! -så får du INTE hoppa upp på soffan!!  

För det andra så är du världens gulligaste  

 

Vi åkte till grannstaden & jag fick gå loss på deras 49 kronors orkider, dom var så fina så!! tog 6 stycken...

    ... åkte förbi mina föräldrar, & gubben böt till sommardäck åt dom...

 

...  & mamma fick en vit orkide, efterssom hon INTEville ha betalt för lakan & örngott hon köpt på Erikshjälpen i Dala Järna     tänk så skönt man sover i det gamla & gedigna, har fler lakan & det finns inga skönare underlakan att bädda med, om ni frågar mej  

   

Ena sonen kom dit, han har hjälpt dom att koppla in lite nytt till deras parabol...

     

Vi fikade & myste hela bunten  

  Hejdå brossan!! -sa dom till varandra  

   

Åkte förbi min faster & hämtade ägg & där stod ett gäng Rådjur, bromsade in & backade bilen, jodå, dom stog kvar, så vackra  

   

Väl hemma efter 4 timmar, så gick vi en liten promenad, solen sken & himlen var blå åt vissa håll...

 

... åt andra håll lurade lokala oväder...

           

Plockade upp mina orkider, känner mej så nöjd, dom är så vackra  

 

Sydde en spets för, blev bättre, ser ni glas skålen med orkiderna? den satte jag ihop, fick fina stenar av min syster igår, passade utmärkt som dekoration!  

 

Ställt ut Tulpanerna på altanen för natten, kvistarna i vasen bröt jag hos min mamma, dom blommar på bar kvist, tänkte det skulle bli fint till Påsk, vi får väl se.

  Så plötsligt nyss kom gubben in & sa: -titta vad jag fått! av en granne som han hjälpte för ett tag seda, & nu kom förbi med denna, & GLAD blev jag!!  -en till!!   


Nu ska vi se på Lats Dance  


                   Kvällskram på er mina fina läsare   


 
 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

11 april 2014 21:23

Härlig dag du haft! Jag jobbat fortfarande.
Jag råkade radera din kommentar hos mig ;-; förlåt tryckte på fel knapp dumma mig
Kramkram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

11 april 2014 22:51

Mmmm du hade ett långt pass idag, men nu är du nog på väg hemåt & till det där röda som väntar ;)

Tryckfels Nisse kommer fram ibland he he he ;) ingen fara! *skratt*

Kram mitt i natten

 
Ingen bild

Kerstin.

11 april 2014 21:43

Men visst är orkideerna fina,jag köpte 3 st,men du har ju en hel hög så fint du har gjort med skålen orkide å stenar jättefint och köksön blev så jättefin.I morgon skall jag ut testa kameran nu när jag hittat zoomen har letat på kameran å i beskrivningen men jag har nog varit blind för i dag hittade jag det.Nu blir det Go Natt. Kram

Lena

11 april 2014 22:49

Så du köpte åxå några!! ja jag tok älskar dom, & dom älskar fönstren i söderläge & är snälla & blommar läääng & alltid ;)

Köksön är fin, älskar den åxå, & orkide krukan är jätte fin! :)) Tack!!

Ta foton & lägg gärna ut några kort på bloggen din ;)

Kram mitt i natten

 
Skånepågen

Skånepågen

12 april 2014 08:59

Vilken härlig klocka (Moraklocka) en sån skulle jag vilja ha. Men har aldrig blivit av att skaffa någon, tyvärr. Nusnäs gör på beställning vet jag.

Blommornas blomma (inomhus) också till ett jättebra pris, inte dåligt.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

12 april 2014 09:31

Den har morfar byggt för många år sedan & en vän till han målade den

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards