frallorna

Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Dåligt av storstan...

Av Lena - 21 februari 2014 17:19

  Hann glufsa i mej halva glutenfria mackan från Wayns innan jag han fota den  så fin med sallad & grönsaker från början, & super god!!! 

Jobbade någon timme, blev fika & prat & så fick jag en precent! min favorit av alla, Antony Berg marsipan  -typiskt när jag dragit åt den slanka linjens håll!  

 

Satt där & fick kaffet i strupen på fel sätt hela tiden, för utanför ramlade folk som käglor... har aldrig sett dess make!! någon måste ha klagat, för rätt vad det var kom en sand traktor & svichade förbi i hundrasjutti, så dom gruskornen gjorde ingen nytta  säker 15 stycken som druttade eller halkade, ni vet sådär när det släpper under skon, hua hemska tanke så ont... 


Jo de där med Glutenfri smörgås, när vi var i Stockholm i tisdags, så på Stationen innan vi skulle åka med tåget hem, så ville mamma köpa mej nått till kvällen när vi kommit hem, sallad frestade inte mej, men en macka då!

-Jo tjena!! vi frågade på alla ställen på stationens alla restauranger, cafeer & barer, minst 15 ställen! & INGEN hade en glutenfri macka, & alla beklagade detta, det var det sämsta jag varit med om!!!  här i vår stad finns det mackor var jag än frågar!! så snacka om att Stockholm ligger ljusår efter lilla Borlänge, så otroligt uselt!!! verkligen!!!  


 

Här hemma har vi tagit en "piano" dag, men gull, lek & mys 

 

 

 

Dom är så goa med varandra så jag vet inte vad  


Stor-kok typ, mat för frysen till dom "köttätande" i familjen har jag pysslat med idag, annars OS hockyn & slalomen, curlingen missade jag, likaså skicrossen, hette den så tro?


Snö & regn hela dagen, tv väntar, En plats på landet & Fångarna på fortet  


                 Kram kram mina fina som kikar in!  

 
 
Skånepågen

Skånepågen

22 februari 2014 10:37

Härliga bilder på glada vovvar.

Förresten, hur går det med Italienska språket?

http://aake.bloggagratis.se

Lena

22 februari 2014 22:26

Jag skulle ju gå om nybörjar kursen igen & så skulle gubben åxå gå! men starten blev uppskjuten & i den vevan fick vi tid för Märtas operation & sedan fick ju Malte diskbråcket, så vi struntade i det hela.
Det blev ingen kurs i vår nu heller, få se hur det ser ut i höst & någon Italien resa detta är är inte planerad, & eftersom vi ska ha vovvarna med oss, så känns det så olustigt att åka iväg till andra länder, för vi har haft sådan oflyt med vovvarna, vet inte om vi vågar...
Men drömmen finns! :))

Kram kram

 
Kikkan

Kikkan

22 februari 2014 10:39

Hopaps Ni får en trevlig dag, här kör tvättmaskinen och måste väl platta till (stryka) den där högen med färdigtvättat sedan tidigare i veckan. Hoppas snön i Romme håller i sig en vecka eller så , så en sportlovs vecka till kan få åka mycket skidor. Dålig stil med Stockholms Centralstation att ingen glutefri macka fanns tillgänglig. Ska kolla runt lite och se hur de har det på den fronten här. Kramisar från ett lite halvkyligt men soligt London ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

22 februari 2014 22:16

just de ja, det är Sportlov, snö finns det kvar i backen & ett tag till.
Det var inga problem i London att äta glutenfritt! & på Pizz Hut hade dom gluenfria supergoda pizzor!!

Kram från ett regnigt Borlänge

 
wiolettan

wiolettan

22 februari 2014 11:33

Men oj, det var dåligt, riktigt dåligt, håller med dig. Det som finns så många ställen där på Centralen.
Fin bild med all snö, synd att halkan ska ställa till dig. Det är så lätt att slå sig riktigt illa. Det yngre släktet verkar klara sig bra då de ramlar, men, det kan gå illa där med.
Mysiga mysbilder av de fina fyrbenta.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

22 februari 2014 22:13

Ja det är tur jag inte bor i storstan hö hö

Idag på förmiddan hade vi riktigt halt, men sedan blev det värsta snöblasket att gå i :(

Tack! & Kram kram

 
Piedra

Piedra

22 februari 2014 15:02

Här finns inte heller glutenfritt, var man än frågar, så jag trodde ju att det inte fanns någonstans.
Hi hi, vi har visst samma smak, för jag gillar också Anton Berg! :)
Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

22 februari 2014 22:10

& ändå äter så många glutenfritt! :( i vår stad finns det då i alla fall bra glutenfritt på fiken & så, tur jag bor i rätt stad då he he ;)
Jamen hallå så gott! har älskat marsipan hela livet, du har bra smak fniss ;)

Kram kram

 
Ingen bild

pezze

22 februari 2014 22:20

hmm.. får man lov o fråga hur du reagerar om du äter ngt med gluten i???
för jag rapar så hemskt mkt o lite andnöd då jag får i mig mkt gluten så jaghar liksom börjat med glutenfria rostad bröd av märket FRIA.. o det funkar rätt så bra... o börjat nu med glutenfria pasta oxå o så.. men smakade på kolakakor från märket SEMPER oden va innttee goda.. urrkk...
har du några mer tips på hur o vad man ska köpa..
e rätt så kräsen av mig...
o har oxå börjat nbli känslig på vissa kemikalier som t.ex finns i läsk o så!!!
inte alls så kul!!!

o vädret här i s.k mellansverige e riktigt pissväder.. bara regnar o grått... :-/
ha en gött natt o morgon du!!! :-)

Lena

22 februari 2014 22:41

Jag blir dålig i magen, sedan kunde inte min kropp behålla Järnet & blodvärdet blev jätte lågt. Men det kan vara på många olika vis man reagerar, som huvudvärk, känna sej bakfull osv.
Jag köper inte så mycket glutenfria färdiga varor, mer än Sempers Tagliteller & spagetti, finns ett jätte gott mjukt bröd med frukt & nötter, men jag mins inte vad märket heter, ska försöka ta reda på det! hittade en rostad franskbröd som var superbra till att göra smörgåstårta av. Provat några olika kex till ostbrickan.
Finns många bra böcker på pizza degar & bakverk, min mamma som är pensionär älskar att baka & laga mat till mej, så min frys är full av glutenfria ljuvliga bak & matverk! :))
Själv brukar jag göra eget knäckebröd, men jag höftar mest & har inget recept.
I det färdiga glutenfria är det otroligt många E:n!! mer än i någon annan mat, i dom glutenfria pepparkakorna tror jag jag räknade till 10 olika E:n & det känns inte alls bra :( så om du är känslig ska du kanske se upp!

Fråga på så svarar jag om jag kan & jag har en del recept som jag skulle kunna skicka på mailen

Föresten, på en gastroskopi kan man se om du inte tål gluten, men det går bara att se så länge man äter normalkost, har du ätit glutenfritt en period, så syns det inte sedan, för kroppen läker.

Kram på dej!

 
Ingen bild

pezze

24 februari 2014 01:07

oohhh..... det visste jagi nte att det fanns mer E:n ämne i glutefria varor o så!! hmm..
ska nog kolla på deom jag har o så..
men har druckit mkt cola under hösten så kroppen liksom slår ut.. mest i munnen då det värker o småbultar..
så blir frustrerande över detta.. känns som det e mitt fel att jag blir överkänslig..
o det e samma sak om jag äter ngn färdigköpta kakor/bakelse.. då reagerar jag på det oxå!!!
inte alls kul!!!
ska försöka lyfta på mitt baktunga ärslet o ringa te dr o be om råd o tester så får vi se..
men tack för tipsen du.. ska kolla lite närmare på såna saker!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards