frallorna

Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Bion...

Av Lena - 12 januari 2014 22:42

 

-Dax att komma nu!!  nädå, dom var förstås sååå lyckliga över att se oss  

  Efter filmen gick vi & åt lite kvällsmat & pratade en stund.


12 Years A Slave, se den!! tragisk rakt igenom förstås, men ändå så bra.


När filmen var slut & texterna började rullade, så satte fortfarande alla kvar... knäpptysta... tror alla fick lov att samla sej & torka tårarna... man hade kunnat släppa en nål & den hade hörts landa...

-den var så stark, tragisk, sorglig & sann.


-Se den!!!


Dom 2 tidigare, Sune & Hundraåringen, ja då tjoades det & pratades det efteråt på en gång & folk satte på sej kläderna & skrattade, men inte denna gången, & folk tordes på något vis inte ens äta godis! faktiskt! man hörde det prasslade till när det blev högt ljud bara, sådär i smyg... så upplevde vi alla det! på något vis som om man sympatiserade med dom i filmen...


Nu är det sovdax & ute är det minus 15.


                                             Kram på er  

 
 
Skånepågen

Skånepågen

13 januari 2014 10:23

Jag tror dig, den ska ses.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

15 januari 2014 10:56

Ja gör det!!

Kram kram♥

 
GeddFish

GeddFish

13 januari 2014 11:00

God förmiddag! Jag läste lite om filmen, den tror jag är jättebra, men jag skulle inte klara av den, då skulle jag gråta ihjäl mig, jag är så känslig, måste ha positiva vibbar runt mig, missförstå mig inte!
Kramar ♥♥♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

15 januari 2014 10:55

Jag förstår dej♥ & missförstår dej INTE!!

Kram kram♥

 
Piedra

Piedra

13 januari 2014 12:57

Jag ska se den, absolut! Men det får nog vänta tills den kommer på DVD, för bio orkar jag inte riktigt med just nu. Jag tycker det är bra med filmer som får en att gråta. Då får man ur sig en hel del av det man går och bär på och behöver inte försöka fly från det jobbiga. Kramar! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

15 januari 2014 10:54

Jag gillar åxå att se hemma på filmer, så man hinner gå & kissa & så *skratt* men nu har jag åxå upptäckt hur mysigt det är med Bio ;)
Till denna film var mina tårar bara till denna, men visst kan man gråta ur sej ibland! ofta då sorg kommer upp gråter jag åxå över min egen sorg...

Kram kram♥

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

13 januari 2014 14:32

Halloj!
Jag klarar inte av såna där realistiska och välgjorda men hemska och tragiska filmer. Blir så illa tillmods.
Härligt att ni fick en bra kväll!
Kram i kylan

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

15 januari 2014 10:51

Ja visst blir man det, det håller jag med om, men jag tycker det är fantastiskt att det lyfts fram hur dom svarta haft & har det! & jag vet att du tycker detsamma♥

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards