frallorna

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Kotte hälsning...

Av Lena - 26 augusti 2013 22:42

 

Jag orkar inte upp nu!!!  -men upp kom vi & dagen tog sin form...

 

Ena sonen med flickvän kom förbi för att mecka med bilen & äta lunch, köttfärs sås, fast på sojafärs & tagliteller, sallad, bröd ost m.m satt på altanen i så skönt väder

 


 

                                                Syskon kärlek  


Efter lunchen var det bara att kavla upp ärmarna för en "ny sittning", min barndomsvän med man & barn kom förbi för att kolla in altanen  gjorde 2 kantarell/Västerbottenost pajer, sallad, röror, bröd, ost m.m

 

& så improviserade jag ihop en äppel grej, gjorde en mazarin smet som jag blandade ihop med nyplockade glasäpplen från trägårn, vände bitarna i kanel & socker...

 

... & jag måste bara säja att det blev så gott så jag vet inte vad... tyckte alla  

Den blev glutenfri åxå, bara en sån sak, & vanlij vissp till såklart.

 

Eva är inrednings skribent åt alla hustidningar, & när hon läst dom får jag dom! detta är 19 kg  & när jag läst dom ger jag dom vidare till syrran, mamma, svägerskan osv  

Vi bollade lite ider om altanen, alltid kul & att tänka i lite andra banor, den kommer ju inte bli klar i år, eller klar blir den, men inredningen blir inte färdig, det tar sin tid, ni vet jag ska ju ha gubben till att snickra en "himlasäng" bla.   


 


 

Det kom ett kort i Postlådan, satte ner kortet så kottarna fick läsa!...

 

... så att dom ska förstå att dom ska vara kvar här & inte tro att gräset är grönare på andra sidan vägen & bli överkörda...  


Vet faktiskt inte vem som skickade det!! försöker tyda handstilen... nja... kanske? eller nej jag vet faktiskt inte... -nyfiken blev jag!  & glad! väldigt glad!  & visst har dom det bra här  dessa sagolikt underbara & så söta urtids djur  


I morrn väntas det träff med en blogg vän från London!  -ses snart Kickan!  


Nu ska jag lägga mej & kolla lite inredning.


                                         Kram i natten  



 
 
Ingen bild

Anna

27 augusti 2013 20:07

Ha ha ha

Klart kottarna ska ha post!
Och gräset är inte grönare på andra sidan!!!

Å inredningsskribent, tänk att få vara med i ett inredningsmagasin!!!

Det kanske är din tur när altanen är inredd och färdig!

Kramar
Anna

Lena

29 augusti 2013 23:14

Så rätt så! ha ha ha ;)

Hon gör färre jobb numer för hon läser till Regissör på Högskolan
Trender kommer & går & numer vill inredningstidningar ha färg i hemmen, förr var det svart/vitt & även om jag är "färg" så kommer inte vår altan att duga he he ;) men hon tok gillade den (& Maj) & blev så avslappnad så hon nästan somnade, av både utsikt & maten *skratt*

Kanske nästa sommar när det är riktigt klart, att ni kan ta er en vända hit?♥ om vi alla står på benen...

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards