frallorna

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Idag & väntan på...

Av Lena - 1 augusti 2013 18:33

 

Maltes *mule* är  så go att pussa på så mina knän viker sej  & som tur är vill han inget hellre själv heller  så kramig så det finns inte, vår älskling    


 

Haft en hemma dag idag åxå, det tar sej med altanbygget & inglasningen, bästa grannen kom förbi på fika, strax därpå kom en till! så jag fick fylla på  blev en berättarstund om byn & vad som hände förr, skrattade & baxnade åt hur livet varit  


För ca 55 år sedan utbröt en brand i grannbyn, & Brandkåren frågade om han kunde vara med & hjälpa till? & självklart gjorde han det.

Först på plats var en bil med massor av "mellanöl" sedan kom Brandbilen... alla drack & blev lulliga!  det var sommar -vi funderade på om det var för att det var så varmt som drycken kom? själv minns han inte.

Han vandrade hem genom skogen & några dagar efter kom en avi på 38 kr timmen i ersättning & det var ju några timmar han hjälpte till & öl på köpet!  -för grannen var det mer än halva hans ordinarie lön på träfabriken.


Många minnen, berättelser & skratt  


Nu väntar jag på ERNST!!!!!!!  herregud som jag väntat & så kom den förbaskade fotbollen emellan, länge sen jag träffade kisen nu  

Var faktiskt in på systemet & beställde en flaska av hans eget vin, ett rött som heter kort & gott Ernst!! & är från Italien & Toscana, attans spännande det ska bli att smaka det  finns i vitt åxå, det är från Österike


I morrn blir det Karin & sjön.


                                     Kram på er  

 
 
GeddFish

GeddFish

2 augusti 2013 07:08

Läst tillbaka lite. Här har vi mycket kalas, med pussar och goda kakor och mys!
Jag sitter i ett halvtomt rum nu och snart ändrar jag lite position. Det där med fjärilen, tog nästan andan ur mig ♥ fine Sigge♥
Kramar, denna fredag, ha en trevlig tur med Karin! Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

2 augusti 2013 22:40

Ja det med fjärilen var bara så fint♥

Tack & kramarom dej♥

 
wiolettan

wiolettan

2 augusti 2013 14:45

Vilka drömmande ögon han har, fina Malte.
Härligt gott det ser ut på din bild med kaka, grädde och jordgubbar.
Det är roligt att komma tillsammans och berätta och skratta, det berikar våra liv mycket.
Spännande med bygget som din man håller på med. Han är så duktig.
Ha en trevlig tur.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

2 augusti 2013 22:38

Ja hans ögon kan man lätt drunkna i! :))

Gubben är en all konstnär av högsta kaliber, helt makalöst händig♥ tror inte det funnits något han gått bet på ;)

Turen blev bra & skratt idag åxå :))

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards