frallorna

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Sol & värmen är här...

Av Lena - 5 maj 2013 11:57

 

Gösses vilken värme det har kommit! & mer ska det bli  Märta hon ligger ute på framsidan & solar, Malte solar inne.


Såg att Rabarbern har kommit en så pass bit på väg så jag nu kan göra en rabarber-kompott tills gubben kommer hem från förmiddags skiftet. 

-Jag gör den glutenfri, blandar rabarberbitar med solroskärnor, casewnötter, tar nog lite fikon, blåbär & honung! låter det konstigt? kanske det blir åxå   jag tar bara lite vad jag har & blandar runt, tror det kan bli super  & så vaniljglass till såklart 

 

Skulle inte alls ha detta igår! ni var välkomna ändå!   men jag blev så glad   Hortensian & Hibiskusen kommer platsa i köksfönstret!  Morbergs-Rosevinet ska intas på Österlen & fralla huvudet har redan sin givna plats på väggen  & inte minst hundgodi & hundpaket  

Tusen Tack  


Något ska göras snart, tror det blir en bya promenad ner till ån & lite svalka


                            Kram på er & fin söndag  

 
 
wiolettan

wiolettan

5 maj 2013 14:24

Roligt att det har kommit så "mycket vår" hos dig.

Vackra blommor som du har fått, förstår att de kommer att pryda sin plats i fönstret.
Jaha, så fralla huvudet skulle sitta på väggen. Då förstår jag.

Hoppas att ni har en finfin promenad i det vackra vädret, fast här blåste det kallt i morse.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

5 maj 2013 19:34

Ja verkligen härligt! & det är på tiden ;)

Vi har bara haft en skön vind :))

Promenaden blev härlig, en skogsvända :))

Kram på dej♥

 
Glamourwomen

Glamourwomen

5 maj 2013 15:45

Ja som sagt här blåser det så man nästan blåser bort! Men sol har vi! Vilka fina presenter ni fick! Och rabarber pajjen lät mums! KRAM

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

Lena

5 maj 2013 19:33

Här har det inte blåst så värst, bara en fläktande vind :))

Blev ingen paj, får bli en annan dag ;)

Kram på dej♥

 
Marlene

Marlene

5 maj 2013 18:27

Min lilla rabarber tittade jag till idag och den är ca 20 cm hög och duger inte mycket till än. Men snart så växer den mer än vi klarar att ta hand om :-)

http://fdensammamamman.blogspot.se

Lena

5 maj 2013 19:32

Samma här, det växer som ogräs, så jag kan skörda allt dom finns, för plantan ger bara mer & mer & mer &... ;) har 2 plantor dessutom, av den gamla sorten & dom växer så mycket mer än dom nyare sorterna, som ska vara lite mer hälsosamma ;)

Kram på dej♥

 
Di

Di

5 maj 2013 18:58

Lycka till med italienskan :) kraaaamar ❤

http://Dithequeen.blogspot.com

Lena

5 maj 2013 19:29

Tack! det är väldigt svårt, men jag kämpar på ;)

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards