frallorna

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Idag...

Av Lena - 23 april 2013 19:07

 


 

Bara bya promenader idag, skurar till & från, & blåsigt men varmt  


Hälsat på faster med man & köpt ägg med mej hem, så härligt att ha möjlighet till detta, från frigående familjehöns, som får både frukt, frihet & massa gott, dom har 5 stycken & en tupp, & snart borde gubben min åxå börja gala, så mycket ägg som han äter...  


Vet ni? min storebror (som jobbar i skogen) & jag har en kanske udda? men ack så spännande last i livet, vi gillar oväder med åska  & vid 17.45 ringde han från en telefon med kass täckning, vi ringde upp varandra om vart annat, & hann få höra att han satt på ett hygge i Skotarmaskinen & han berättade om ett ohyggligt oväder som var över honom, det åskade & blixtarna slog så tillockmed han kände obehag, (& då ska det mycket till) vid Ryggen, mellan Falun & Hofors, jag frågade vart ovädret såg ut att dra? & han trodde mot Gävle, synd nog...


Har sett på väderkartorna att åskan har härjat på flera ställen i landet redan, men själv har jag inget upplevt ännu.


Föresten så fick min faster & man smaka på ett katastrof vin som jag öppnade igår kvälst, nyfiken som jag var   nämligen detta! Köp inte det! eller det är min smak, & deras!  det stod så fint om det, ett ekologiskt vin från Moder Jord, men hua mej! har aldrig smakat dess like av ett mer otjänligt vin!  smakade jord & ruttna bär, typ... Så var det sagt & varnats!   


                                                  Kram på er  



 
 
Maria

Maria

23 april 2013 22:22

Hej! Tack för fin kommentar hos mig. Kul att du gillar mina bilder. Du är välkommen tillbaka.

Sååå söta vovvar du har. Jag älskar hundar, och skulle gärna vilja ha en själv. Men får tyvärr välja bort detta då min rygg inte är bra. Går just nu med kryckor, och ska i början av maj till Göteborg och göra en magnetröntgen.

Ha de gott!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

Lena

24 april 2013 22:40

Uch så jobbigt med ryggen :(( hoppas något går att göra åt den♥

Tack & Styrkekram på dej♥

 
Ingen bild

Kerstin.

24 april 2013 06:08

Jag förstår varför vinet smakade USCH,det är ju en varg på etiketten,tror du inte att det var därför.
Kram Kerstin.

Lena

24 april 2013 22:38

Aha... de va därför ;)

Köp det INTE! smaken var frän, obehaglig & unken, vedervärdig :( fast man har ju förstås olika smak tycken.

Kram kram♥

 
Glamourwomen

Glamourwomen

24 april 2013 09:03

Ägg älskar vi med! I Helgen gjorde vi av med 12 st, men då bakade vi med. men både kokt och stekt är mums! Köper bara ägg från fria höns som går ute! Åska gillar jag inte! Mina katter blir livrädda, min dotter med, och stackars alla djur i skogen! Vinet såg ju gott ut...? var det inte bra? hoppas du får en fin dag. kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

Lena

24 april 2013 22:35

Ja bakar man många sockerkakor går dom åt i et naffs ;) hi hi..

Åska farsinerar mej, men visst kan den ställa till med förödande olyckor, hua.. :(

Vinet var inte bra, köp det inte, det smakade beskt, ruttet & urk burk :(

Tack dagen blev bra :))

Kram kram♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

24 april 2013 11:16

Hej-hej!
Åh vad härligt att kunna köpa ägg sådär!
Åska tycker jag kan vara riktigt otäckt, samtidigt som det är ett fascinerande mäktigt skådespel. men på sjön med segelbåt är jag livrädd ;-)
Trist på vinet, men ibland blir det felköp! tack för varningen, kommer inte köpa.
KRAM

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

24 april 2013 22:30

Ja visst har vi det bra med hem ägg! :))

Jag har absolut respekt för åskan! men den farsinerar mej nått otroligt ;) fast ok ensam på havet i en hög båt? nej hua.. :(

Vinet var en nyhet på Systemet & lär antagligen inte bli en långkörare, för jag kan inte tro någon köper samma piss 2 gånger ;)

Kram på dej♥

 
Kina

Kina

24 april 2013 16:22

Vad härligt att kunna köpa ägg där man vet att hönsen haft det bra :) Ett riktigt mäktigt åskväder kan jag också tycka är lite småmysigt om man sitter på ett tryggt ställe vill säga, hihi!

Kram Kina

http://metrobloggen.se/smultronstallet

Lena

24 april 2013 22:27

Ja visst är det mysigt, fast så klart har jag all resepekt för den åxå!

kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards