frallorna

Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Påsk dagen...

Av Lena - 31 mars 2013 10:38

 

                        Vaknade till denna syn  

  

Sov på golvsängen i natt åxå, men natten som kommer får vi äntligen sova i sovrummet!!  

  Gulle fossingar & småben  

  

Båda väntar på att jag ska säta mej vid datorn & båda vill vara i knät!

Märta vill ligga på mage & kolla ut medans Malte vill ligga mot mej & bli kramad, & så jag kan borra ner ansiktet i honom & bara andas in alla den kärlek

han är  


Idag har vi bestämt, att när gubben kommer hem & har ätit, så ska vi knata till åkrarna, sätta oss i skogsbrynet, ta med sittdynor, fika & mysa  

Första bilden: så är det åkern allra längst till höger som vi ska till, om nu höger är åt det hållet planet flyger   (tänk att jag har så svårt för höger & vänster  ) vår favvo plats i alla fall  

 


                           Kram på er & fin Påskdag  



 
 
GeddFish

GeddFish

31 mars 2013 11:30

Jag riktigt känner vovvarnas kärlek....
Man kan se mycket utomlands. Vi såg en neddrogad katt ligga bredvid kassörskan i en affär. Gjorde så ont i mig. Inte ovanligt att man på Kanarieöarna har neddrogade hundar och tigger om bidrag.
Ja, jag har så ont av detta. Men blir så glad över att se dina fina bilder! Dock inte glad över kylan. Längtar tillbaka till värmen, fast hemma är ändå bäst, det blir väl sommar här också någon gång. Kramar ♥♥♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

31 mars 2013 11:58

Men vad säjer du? detta med nerdrågade djur hade jag ingen aning om, vilken sorg... hjärtat skriker... :(

Djuren har verkligen ingen talan, får inte bestämma vart dom ska hamna eller användas till, dom får bara finna sej i sitt öde...

Borta bra men hemma bäst! en klassiker som håller ha ha.. ;)

Må så gott & fin Påskdag♥

 
Ingen bild

so.carlsson.

31 mars 2013 12:10

God fortsättning på Påsken, här i Romme är det lungt inga påsk-kärringar så långt ögat kan nå. Lisa leker på baksidan med sina petflaskor det är väl tur att husse har en hel säck i garaget. Annars är det ledig helg det är bara Kristina som har beredskap så hon är inne och jobbar undan lite patienter som ligger inne.Om två veckor är det dax för Lisa att ställas ut i Avesta , det blir kul att se hur länge hon kan stå stilla den här gången. Ha en bra dag önskar vi i Romme.

Lena

1 april 2013 13:37

Vi har åxå tagit det luuungt ;) Mats jag åxå jobbat hela helgen & nu ska vi åkta till "Romme" & ta en asfalts promenad som omväxling! :))

Vi får se om jag kommer till Avesta & kollar en sväng, & hejar på er!! :)))

Kram & Tack♥

 
Kaisa

Kaisa

31 mars 2013 16:12

"Så mycket kärlek"

Sv: Är 63a (rena barnrumpan) då levde du ju sju år med de hårda reglerna, men tydligen slapp du detta och fick skratta och ha skoj i skogen.... :-) Kram kram!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

1 april 2013 13:34

Japp!! riktigt ung ju! ha ha... ;)
-Jo jag vet, jag levde några år med den hårda styrning Sverige hade ;) men den mins jag inte! för mej var alltid Påsken bara glädje!!♥ förberedelsena med att rita Påsk kort som man sedan äntligen fick ge sej ut & dela ut, gemenskap & ledighet, nej jag mins inget bistert & tråkigt ;)

Kram på dej♥

 
Kina

Kina

31 mars 2013 20:02

Myspys och kärlek så är det med våra vovvar <3 Så himla söta är dom dina skatter :) Ser att ni också har haft härligt väder, synd bara att temperaturen är så blygsam. Ha en fortsatt trevlig söndag :)

Kram Kina

http://metrobloggen.se/smultronstallet

Lena

1 april 2013 13:29

Ja hundkärlek är underbart :))

Vi har dock riktigt varma dagar mestadels, men kalla nätter, fast jag tycker det är helt ok, känns vårligt faktiskt :))

Kram kram♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

1 april 2013 10:22

God morgon!
Här är det härligt som vanligt! Har varit inne och läst ikapp, eftersom jag jobbat hela påskhelgen. Men idag är det ledigt!
KRAM

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

1 april 2013 13:28

Ja här är det som det brukar ;)

Skönt att du fått en ledig dag, eller kanske fler? :))

Kram i solen♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards