frallorna

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Sol & kallt...

Av Lena - 30 mars 2013 21:55

 


 


 

Mötte en mormor med barnbarn i vagn -hua så rysligt kallt & blåsigt beklagade hon, & jag kunde bara hålla med,  ingen skön värme idag, så åkrarna kände vi oss inte lockade till, men en byapromenad på en halvtimme stog vi ut med  


 

 


 


 


 

Märta mulade sej i snön & jag ser ut som en Julgran! så blir de om man äter som en häst!  

 

Lite knixigt att ta sej fram där solen inte kommer åt, is is is...

   Gubben kom hem från förmiddags jobbet & hade lite huvudvärk, så efter maten blev han beodrad ner på golvsängen, där han somnade...

 

                             ... med Malte tätt intill  

 

Detta är fröken "bekväm" om vi finns i närheten går hon INTE upp själv! utan vill ha en putt i rumpan, annars sätter hon sej halv vägs & vägrar gå längre, har tillockmed somnat i denna ställning!  -hur gullig får man va?  

Har faktiskt 2 filmsnuttar där hon är på väg upp, kanske ska ta & ladda ner

dom hit  


Har kollat repriser under eftermiddagen, Sofias Änglar bl.a & så Fångarna på fortet förståss.


Senare inlägg: men! glömde ju att berätta att jag kollat "live" tv på Leksands matchen! Elitserien here ve come!! yess yess   


I morrn har "dom" sagt att vi ska få en sån där varm & solig dag igen, skönt!


                                            Kram på er  





 
 
Ingen bild

Anna

31 mars 2013 09:23

Glad påsk på ER!

Ha ha det där med att inte hoppa upp själv, är inte det typiskt frallan!
Stå där som en staty och gny lite sött, eller stirra på något som man tror är mat på diskbänken utan att röra en fena...
Så Goa!

Här njuter vi i helgen. Har varit en känslosam vecka då jag i måndags sa upp mig på mitt jobb som jag haft i 20 år!
Men nya äventyr väntar! Vilket både känns skrämmande och jätteroligt .

Måste bara lösa lite hundvakt åt Charlie ...

Fortsatt trevlig helg!
Kommentarerna från min del duggar inte så tätt nuförtiden men du ska veta att jag kikar in varje dag!
Njuter av varenda bild!
Kram!
Anna


Lena

31 mars 2013 10:17

Ja du, dessa Juveler dom kan dom ha ha ha.. ;)

Men så spännande med nya utmaningar! stort lycka till!!!♥ & att det löser sej med Charlie♥

Jag har faktiskt undrat lite vart du varit ;) & såklart behöver du inte komentera, & nu vet jag ju att det är bra med er♥
Jag har varit mindre på Internet en tid nu, varit mycket uteliv då vädret varit så fantastiskt :))

Kram & fin fortsättning♥

 
wiolettan

wiolettan

31 mars 2013 09:48

Härliga, soliga bilder. Det kanske känns kallt, men ser hur skönt ut som helst.
Hoppas att din mans huvudvärk har lättat.
Jag kan riktigt se på bilden hur Märta sneglar bakåt för att se om du inte ska komma och hjälpa henne upp.
Fortsatt trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

31 mars 2013 10:10

Ja precis så var det, hon kollar om vi ska hjälpa henne ha ha ha... & jodå hon fick en putt i rumpan *skratt*

Solen igår var fin om än aningen kyligare, eller så har vi bara blivit bortskämda med dom sköna dagarna vi haft en lång tid nu :))

Huvudvärken försvann & vi fick en mysig kväll på golvsängen♥

Tack & Kram♥

 
paloma

paloma

31 mars 2013 18:00

Sötnosen! Klart ho vill ha en putt i rumpan! Vad påsk fint du gjort! hoppas allt är bra med er? har själv legat däckad i nästan 2 veckor! Urjobbigt.ngod forsättning på påsken. kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

Lena

1 april 2013 13:31

Ha ha.. ja det vill hon ;)

Hoppas du mår bättre nu! trist att vara orkeslös & sjuk :(

Kramar till er♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards