frallorna

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Idag & ikväll...

Av Lena - 21 mars 2013 21:31

 


 

Den här sötnosen är min lillasyster  & idag fyller hon 38 år!

-opps så fort tiden gått... & i morrn blir det kalas!  

 


 

Vi trotsade stormen & åkte iväg till åkrarna en vända, småtäckena på, men när vi kom dit var det vindstilla! helt perfekt för en timmes bus & lek  

 


 

Märta hade en "tromb" i sej tror jag, hon for på & busade med Malte hela hela tiden, eller lite -ta av mej...


 

... kläderna var det i början  

 


 

Efter en timme tornade mörka moln upp sej runt oss, så jag kände att vi nog skulle gå mot bilen, denna bild tog jag ca 50 meter från bilen...

 

... & när vi var framme var värsta snöovädret över oss! in i bilen fort som kattsingen!

 

Bilderna gör sej inte rättvisa... snön kom från alla håll...


Hem & mysa en stund, dom åt & jag drack en "drink" innan Italienska kursen började!

 

Mmmmmm.... tänk att det är så kul så jag kan inte med ord förklara! tyvärr blir det nu uppehåll i 2 veckor  svårt de där när det finns många viljor, jag & några fler hade gott kunnat på Skärtorsdagen, men några sade nej... & veckan därpå var läraren i Italien, sitt hemland  


Avocadon var ytterst lågmäld idag, & läste många fel under högläsningen, kanske är hon nertagen på Jorden igen? hennes man är ytterst trevlig & kul & hon den äldre damen är så snäll & hjälper mej hela tiden!  gymnasielärare hade hon varit innan pensionen, men vi visste inte att hon varit Språklärare i olika språk, dock inte Italienska, men Franska, Spanska, Tyska & Latin, inte undra på att hon kan nästan allt!

Kom lite tidigt & blev i samspråk med en annan på kursen, han var så less på vintern så jag kunde bara skratta, & han hade sett ut sin boplats i Italien redan, & när han blev pensionär skulle han omgående flytta dit permanent.

Alla har varit i Italien utom jag, men nästa vår, då drar vi med Husbilen dit vi åxå, jag har redan sett ut Toscana som vår plats, frågade läraren om just Toscana & fick en fantastisk bild av det, hans pappa åker åxå husbil i Italien & han skulle skriva ut en karta på platser man kunde stå på som inte var campingar, han hade massor av smultronställen att ge mej  & tyckte vi valt helt rätt när det gällde Toscana, så otroligt vackert & med fantastisk kust.

Nåja, ett år kvar & mycket kan hända, men man kan ju drömma i alla fall... & spara pengar  


Strax Dragondens på 8:tan gillar den serien helskarpt!  


Nu mys!


                             Kvällskram på er  

 
 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

22 mars 2013 08:13

God morgon!
Nu är jag ledig i tre dagar! Härligt!
Vilka fina bilder som vanligt.
Då är din syster och jag nästan lika gamla då ;-) Jag fyllde 39 nu.
Kul att läsa italienska, skulle jag också kunna tänka mig att göra.
Kram-kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

22 mars 2013 08:19

Aha... då blir det "jämt" nästa år ;)

Ja du, att kunna ett språk i ett varmare land är inte fy skam he he.. ;)

Fredas kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards