frallorna

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Hej hej!

Av Lena - 21 februari 2013 19:03

                      


                          Full rulle hos mormor & morfar  


Åkte till mina föräldrar efter Falu besöket, där blev vi bjudna på spontan lunch & fika såklart     Jag fick rödbets biffar med potatis & en paj, allt smakade bara sååååå gott!! dom andra åt fläsk kotlett, & till vovvarna mosade förståss mormor ihop en god blandning av potatis, kokta morötter, sås & kött, Märta ville inte ha men Malte tackade ja!!

 

Deras tvättmaskin hade pajat, så gubben kollade in, men felet kunde inte åtgärdas, då en skruv hade total fastnat...

 

                                 Ej glutenfritt

 

Glutenfri bittermandelkaka med ricottasmet ovanpå, smakade underbart

 

& vovvsen fick förståss åxå smaka  

 

Mormor fick en så fin Ranunkel för ett tag sedan av oss, men den hade blivit sååå ledsen antagligen en slit & släng blomma, ja bad henne ge upp hoppet om bättring 

 

Denna lilla söta Äppelblomms flicka köpte jag & min syster till henne för 12 år sedan i Gamla stan i stockholm

 

Suddig bild, men aldelens aldelens underbar  

 

Mormor sätter för en sommarstols dyna för sina dockor där i hörnet när vi kommer, för är inte den där skulle Märta få fnatt & leka sönder

dom omgående  

 

& så till dagens händelse! Vägde Märta på Djursjukhuset när vi skulle dit & köpa mat, idag vägde hon 13,6!! tada!!!  jag bad dom att skriva in det i hennes journal, sist hon vägdes där var i december någon gång tror jag, då var det innskrivet 14,5 kg i journalen...

Att hon denna gång tålde matbytet har verkligen gett resultat!!   


                           Kram på er mina fina  


 


 
 
Tina

Tina

21 februari 2013 21:42

Tjohoooo för er och Märta!
Å vad bra!

http://www.tinric.com

Lena

22 februari 2013 11:06

Tack!! hi hi hi...

Fredas kram♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

22 februari 2013 08:39

Din blogg är så varm, härlig, glad, ja allt!
Känner att man skulle vilja vara där, vara med!
Känns så genuint mysigt och varmhjärtat!
ha en fin dag vännen
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

22 februari 2013 11:05

Tack♥ åå så dina ord värmer, men jag tycker nått helt annat om bloggen numer -dyster...

Kram & skön freda!♥

 
paloma

paloma

22 februari 2013 09:04

Bra det går framåt med lillmärtas vikt! sötnosen..<3 krama dem båda 2 från mig och ge dem varsinn gopuss med. städning här i dag på schemat fy 17 vad det ser ut:( hoppas du får en jätte fin fredag. kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

22 februari 2013 11:04

Städning! hua så tråkigt :(

Kram & fin freda!♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

23 februari 2013 11:17

Mmmm, så mycket godis! Din mamma verkar vara en riktig pärla, som bakar så mycket gott och lagar så mycket god mat.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

23 februari 2013 23:36

Ja det är hon verkligen♥ & gott är det ;)

Men du är åxå en hejjare på att baka! har jag allt sett på din blogg ;)

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards