frallorna

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Lördag...

Av Lena - 9 februari 2013 17:02

 

Vi köpte lite köpebröd & tog med till mina föräldrar där vi fikade idag...

 

... mormor fick en Ranunkel (stavas det så tro?) av vovvarna  

 


 

Malte sitter helt förstenad & väntar på något gott, lika varje gång han är där & mormor pysslar med fikat  

 

Såg nog minsan jag vart fikat hamnade!  


                                   -----------------------------------


 

Idag är det 6 månader sedan vi mist Petrus... vår älskade älskade Prins  


Jag fortsätter att fälla tårar mest varje dag... så är det...


Men jag kan skratta, le & känna glädje åxå!...


Fast udden av livsglädjen är naggad... så är det...


Ibland kan jag stanna upp & tänka: -att livet bara är en illution, jag kan fråga mej om jag verkligen har ägt Petrus?...

Både lågiska & helt olågiska tankarna far & flyger i huvudet & skapar ett enda trassel & virrevarr...


Jag saknar Petrus så enormt  mer än alla ord kan förklara...


Såg på -När livet vänder- i veckan, där mannen satte så bra ord på sorgen, precis så som jag känner, han liknade sorgen med 2 vägar som gick pararellt i livet, att bredvid den "vanliga" vägen gick åxå sorgevägen, att livet blir uppdelat i 2 filigt...

Livet flyter på, man kan skratta, le & känna lycka på den ena vägen, samtidigt sörjer man på den andra vägen...


                                ------------------------------------


Nu väntar kvällen med Melodifestivalen, ska kolla ett öga där & ett på Hästhoppning som visas på Playen samtidigt.


                                       Kram mina fina  





 
 
Märta å husse med flock

Märta å husse med flock

9 februari 2013 17:50

Massa kramar till er från oss❤. Hoppas vi ses snart igen

http://www.mundiz.com

Lena

9 februari 2013 18:06

Tack♥

Ja det hoppas jag åxå♥ på någon utställning i sommar kanske? ;) eller om Märta får valpar? för då kommer vi! :))

Kram på er♥

 
Kaisa

Kaisa

9 februari 2013 20:06

Det var en bra tydning av livets vägar.
Jag tror i och för sig att livet är en illusion, en dag vaknar vi upp och inser att allt var en dröm men upptäcker att under drömmen så lärde vi oss en hel del för vår fortsatta vandring....

Dina bilder var betydligt behagligare än mina i mitt inlägg idag... :)

6 månader av saknad ❤

Varm kram ❤

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

9 februari 2013 22:34

Så fint sagt & bra formulerat Kaisa♥

Ja hua, dina bilder var förfärliga idag, fast det var inte ditt fel, du ville ju bara visa på eländet :(

Kram finaste♥ & tack♥

 
wiolettan

wiolettan

10 februari 2013 11:48

Så härligt att få "följa dig" lite av din dag med dina talande bilder.

Det stämmer det du skriver. Vi går vidare men samtidigt har vi sorgen och framför allt saknaden med oss. Det går inte att komma ifrån. Vardagen och livet fortsätter men det blir annorlunda på något sätt.
Varm styrkekram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

10 februari 2013 17:11

Du har så rätt, annorlunda blir den... & jag vet att du förstår♥

Tack finaste & kram på dej♥

 
skånepågen

skånepågen

10 februari 2013 16:11

Jösses vad gott det ser ut!!!!

http://aake.bloggagratis.se

Lena

10 februari 2013 17:14

Funderade på vad det var som såg så gott ut? ;) kollade bilderna på inlägget igen & såg fika fatet förståss!! ha ha ha... mamma är en fena på hembakt, men idag köpte vi med & bjöd på "färdigt" fika till kaffet :))

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards